Alla inlägg under mars 2008

Av Helena - 31 mars 2008 13:40

Det är ganska skönt när det blir som vanligt i vardagen igen, trots att man måste jobba.

Det blev lite gjort igår em, trots lite trötthetsbakfylla... Jag grävde igen & sådde lite nytt gräs där hundarna hade grävt upp på framsidan...Dom får bara leka vildsvin på baksidan, det borde väl räcka med ca 1500 kvm...

Sen fick jag Andreas att hjälpa mig att sätta upp ett provisoriskt fårstängsel, så hundarna inte racar där på ett tag.

Sen var Wille & jag & tog in hästarna.

Imorse var Stella med när jag tog ut dom & mockade i stallet. Det tycker hon är kul, det är roligt att reta stallkaninerna....Våra hemma är hon van vid, så det är inte lika roligt.

Nu är det bara 2 v tills vi åker till Spanien!!

Nej nu lär jag väl jobba med.... Hej & hå luden tå!

Av Helena - 30 mars 2008 16:41

Idag är det en slappar dag. Det var en rolig kryssning igår med god mat & en bra fest hemma efteråt.

Av Helena - 28 mars 2008 16:30

I onsdags var jag & mamma på Björn Skifs i uppsala, på konsert huset.

Det var skitbra!

Igår hade vi veterinär, Per på besök på klubben. Han är duktig & rolig.På vägen dit när jag var in på ica i 5 minuter så han Freja äta 12 muffins med papper på...!

Idag blir det lite kalas & imorn dagskryssning & fest!

Sen ska jag sköta hästarna sö-sö. Det blir fullt upp, eftersom det är 1½ mil emellan.


Av Helena - 26 mars 2008 12:42


  • Glada barn
  • En frisk man
  • Städat hus
  • Massa pengar
  • En klocka
  • Extra tid på dygnet
  • Vara frisk & pigg
  • Ett stall & en ridhäst

 Det var ju som sagt en ÖNSKE lista!

Av Helena - 26 mars 2008 12:15


Att vara ledig i 10 dagar innebär ju inte att man slappar bara...men det skulle jag vilja göra nu, ska vila lite på em om jag kan för barnen.

Ifredags var vi & åkte pulka & grilla korv med syster & hennes sambo, på kvällen var det påskbuffé i bygdegården.

På lördan var jag, Ankie & Åsa-T till stockholm på utställningen & kollade, det var bara en hall & inte så trångt som det brukar vara. T.o.m parkering fanns det gott om! Endel väntar väl på världsutställningen i juli. Vi kollade mest in howavartar, borzoier & taxar, så alla blev nöjda ;) Sen kollade vi på freestylen med klass 1 & 3, dom är så duktiga!

På söndan var vi på 50-årskalas hos min morbror hela dan.

Måndan blev det en tur in till ackis för min farafar ligger på sista anhalten...Då passade jag på att gå lite på stan med Stella runt svandammen & stadsträgårn. Hon var jätteduktig med tanter med paraplyer, cyklar, ankor m.m Och sen följde 2 av brorsans barn med hit.

Igår grillade vi korv igen, med Linda & barnen & åkte pulka, bäst att passa på när det finns snö...

Och sen på kvällen var jag & Heli till tbk & tränade för Ivarssons igen, det var jättekul. Och vi hade gjort framsteg sen förra ggn!


Vid svandammen såg jag en storråtta!!!





Av Helena - 21 mars 2008 10:39

En bekant ringde & undrade om jag vet nån som vill/kan ta över en vit schäfertik. Om nån vet nån som är intresserad, så hör av er. Han ville helst inte avliva henne...hon är bara 1½ år...dom kanske skulle ha tänkt på det när dom skaffade henne, hur det skulle bli om dom separerade...


Men men ingen är felfri, det är bara jag som är fullkomlig ;) hihi...


 Mira: Ha Ha vem trodde att jag är en fiin daam??

Lättlurade i så fall...


Av Helena - 20 mars 2008 21:17

Snö! Äntligen så är det inte lera överallt!

Jag tog ett kort på Mira häromdan som jag ska lägga ut sen....hon är toklerig...Freja & Stella agerar vildsvin på baksidan av huset...Och även på framsidan, fast där får dom inte gräva...Det ska bli skönt när hundgården kommer upp. Vi har köpt en som kommer bli ca 50-60 kvm.

Nu jobbar jag inatt, en är jag ledig i 10!!!! dagar!!! Jag har tagit föräldraledigt på påsklovet. Det ska bli skönt.

Imorn ska vi åka pulka med syrran & Johan & sen äta påskbuffé på kvällen.

På lördag ska vi på hundutställningen i stockholm. KUL!


Av Helena - 18 mars 2008 21:18

Ikväll var vi 7 st som tränade på klubben. Jag hade alla 3 hundarna med & tränade en stund i var med dom. Freja tränar jag på positioner & fotgåendet, som vi gjort dom senaste 2 åren, känns det som...

Stella tränar kontakt, positioner,  sitt & ligg stanna kvar. Mira lite sitt, mest för att få ge henne lite korv :)

Det är kul att träffa lite hundfolk & inte bara jobba hela tiden.

I helgen åker vi nog till Älvsjö mässan  & kollar in lite hundar.

Och nästa helg blir det kalas gånger 2, Ankie & jag fyller 70...då är vi ca 15 pers som ska åka dagskryssning till Eckerö! Det ska bli kul.

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards