Alla inlägg under oktober 2008

Av Helena - 30 oktober 2008 17:08

Sjuk, blött o kallt...

Av Helena - 27 oktober 2008 18:11

Idag var vi in till stan efter jag handlat & kommit hem ifrån jobbet.

Vi tänkte gå på biologiska museet, men det var stängt på måndagar...grrr...Då gick vi till upplands museet...lika där....

Jag tycker det är skitdåligt, nu när det är lov för alla skolbarn!

Då åkte vi & åt på kina restaurang ist. Då blev det den andra parkeringsbiljetten på 1 timme....

Sen hade vi tid kl 15.00 hos veterinären, så då åkte min mamma, pappa, brorsan, hans ena son, Wille & Charlie till stadträdgården & lekte, medans vi åkte till vet. När vi hämtade upp barnen så blev det den tredje biljetten, helt sanslösta vad uppsala är trist! Dyra parkeringar, inga offentliga toaletter, dåligta att göra för barnen m.m.m.m

Måste man vara pensionär, åka buss & ha kateter för att gilla stan??

Nä, tacka vet jag landet & skogen!!

Stella fick sin vaccinationspruta & Klara fick 2 sprutor, hon hade lite feber så hon fick penecillin i 5 dgr & en utdrivande spruta.

Och snacka om att det har kommit ut grejer....undrar hur en katt kan ha så mkt var & blod i sig!

När hon är frisk, så ska jag åka dit & kastrera henne & ev.Sally, den gula honan.

Av Helena - 26 oktober 2008 10:46

Igår när jag kom hem från jobbet & skulle gå & lägga mig, så hade Klara fått missfall i hela sovrummet....usch...

Det var, var överallt, både i sängen, på täckena, i sin låda & på mattan, så det vara bara att slänga ut allt & bädda rent med nya täcken, madrassen är bara att slänga för det hade runnit rakt igenom!

Så imorn lär jag åka till veterinären, det är ju andra ggn hon får det i år & nu måste det ha varit 2 liter var i magen...så tjock som hon var... Det är konstigt att hon mår så bra & är lika  gosig som när hon är med ungar.

Nu blir det kastrering!


Nu på fm har jag & Charlie målat klart ena väggen i köket, så nu ska kaklet tvättas & målas så småningom. Ska försöka hinna klart till jul tänkte jag, med hela köket.

Andreas & Mange håller på med gästrummet igen, Andreas kan ju bara jobbat varannan vecka...men det är snart klart!

Av Helena - 25 oktober 2008 11:24

Sen är jag ledig sö- må!

Av Helena - 20 oktober 2008 18:22

Nu é Winston hemma. Det gick jättebra att släppa ihop dom, dom mindes varann.

Idag har jag jobbar kl 4.00-10.00 Men jag kunde sova en stund för hon sov hela tiden...

Sen var vi & hämtade hö i Harbo, lånade pappas lastbil. Och nu har jag städat Willes rum, storstädat & kastat diverse grejer när han inte såg...han är som en hamster...

Nu ska vi spela lite spel, sen är det sängen som gäller!!

Av Helena - 18 oktober 2008 18:38

...............vill inte va här.........imorn kommer Winston hem.

Av Helena - 17 oktober 2008 20:30

Jag har fastnat för en ny ras! En "miniborzoi", kan det bli bättre?? Nästa hund blir nog en sån!

http://www.silken.windhound.com/


Sen så hittade jag kort på Miras syrra & hennes valpar!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards