Alla inlägg under februari 2008

Av Helena - 29 februari 2008 19:38

Imorn bär det av till Norrtälje igen. Det blir praktisk helg med mental figurant utbildningen. Det ska bli kul.

Hoppas det inte regnar & blåser bara!

Av Helena - 28 februari 2008 21:36

Ikväll har jag & Heli varit & tränat för Tomas Ivarsson på Tierps bk. Det var kul & nyttigt. Nu får vi se om vi kan få iordning på lydnaden :)

Men det är lite långt att åka 16 mil t.o.r  för 1 timmes träning, nästa ggr blir det 2 timmar. Men vad gör man inte för att få lite hjälp med träningen. Det verkar inte finnas på närmare håll....

Nu vet vi mer vad vi ska titta på när vi hjälper varann. Skulle va bra med en videokamera. Och fram med böckerna på plan! hihi...

Go natt!

Av Helena - 27 februari 2008 08:40

Imorn ska jag till våla & hämta Ceasar & sen ska Heli & jag åka & träna för instruktör för första gången. Det ska bli kul.

Sen är det mentalutb hela helgen, så bara för det så måste jag jobba 3 helger på raken sen....men vad gör man inte för att bli b-figurant & för klubben....

Av Helena - 25 februari 2008 20:11

I fredags när vi var till Tärnsjö, så ringde brorsan på vägen till östervåla. Pappa hade blivit dålig...Han har haft flera hjärtinfarkter för några år sedan.

Och nu hade han puls  över 200, och var kritvit & yr, så det blev ambulans in till ackis.

Jag var in & hälsade på i helgen, och han såg piggare ut. Men idag så ringde han & sa att han ska få pacemaker. Hoppas att det hjälper. Han har varit helt slut i 2 år nu & knappt orkat gått ut med Ceasar, hunden.

Brorsan har 2 egna hundar + valpen, som ska flytta imorgon, och nu Ceasar då, så jag får nog åka & hämta hit Ceasar, det är inte så lätt att ta hand om alla hundarna med en förlamad hand...

Men våran pittkatt gillar inte främmande hundar när hon har kattungar, så vi får se hur det går....

Av Helena - 25 februari 2008 11:46

Våren-08 PÅ OTBK
- Det finns plats på alla kurser, utom unghund & allmänlydnad.
-Tisdagsträning, agility när vädret tillåter.
-Torsdagsträning, lydnad from 3/4. Tidigare om folk åker dit :)
-8/3, hundpromenad ihop med uppsala kennelklubb. kl 10.00 ifrån otbk.
-27/3 kl 19-21, veterinär föreläsning, anmäl senast 15/3.
-19/4 appelspår & lydnad 1-elit.
-26/4 agilitytävling.
-17/5 elitspår.
-31/5 lägre spår.
-15/6 Hundens dag med loppmarknad & div uppvisningar.
-27/6 lydnad 1-elit.
Välkomna!!

www.otbk.com

Av Helena - 21 februari 2008 16:54

Jag är förkyld, men är på jobbet.

Igår var vi till syrran i strängnäs. Imorn ska vi till tärnsjö & hälsa på kusinerna.

Femte mars ska jag på jobbintervju i östhammar...det är ett dag jobb, men jag vet inte hur mkt det är, så vi får väl se vad som händer...

Är du hemma då Ankie??

Av Helena - 19 februari 2008 17:18

Se den! Den var skit bra! Vi skratta hela filmen!



Bio

Av Helena - 19 februari 2008 09:04

Idag blir det bio efter jobbet. Det ska bli kul.

Nu ska jag skita i datan nån dag, blir så irriterad på saker ibland....

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards