Alla inlägg under februari 2010

Av Helena - 25 februari 2010 17:10

Nu ska jag snart iväg till www.otbk.com Jag är värd där ikväll. Det ska bli kul, det var länge sen vi tränade nåt. Andreas & Charlie ska på Almtuna match i stan & Wille är kvar i Rättvik.

Inatt fick jag vara vaken hela natt på jobbet för en person var vaken...trist att veta att man jobbar gratis 3½ h & måste sova bort halva dagen idag.

Imorn ska vi bowla på fyrishov. Najs!


Jag hittade en bild på en frisyr som jag skulle vilja ha + en massa slingor i.

 


Av Helena - 23 februari 2010 18:57

Igår gjorde vi hemgjord pizza alá VV. Det blev gott. Fyllningen bestod av kesella 1%, blandad med kryddor, riven ost 17% & en massa grönsaker på, bla ananas, paprika, lök, tomat.

Nu har vi ätit räkor i sötsur sås med ris, det blev jättegott med. Men det är ju svårt att inte ta om när det är så gott...

Så fort jag blir piggare ska jag ut o gå med hundarna!


Har ni några goda & nyttiga recept??

Av Helena - 23 februari 2010 18:52

Näsan e täppt o så fort jag ska göra nåt så blir jag andfådd....Men eftersom karln är sjukare än mig? så måste jag hämta ved, laga mat m.m ändå...  

Imorn jobbar jag nog ist, det kanske e lugnare...  

Nu ska jag kolla på tv o dricka lite te   

Förresten så är Annas, Waldos pappa med i nya härliga hund!

Av Helena - 22 februari 2010 14:19

Idag är det ryggläge i soffan...Förkyld, ont i bihålorna & lite feber... Kallt är det med...

Jag har tagit lite fina kort på djuren & Charlie som jag ska lägga ut när jag orkar.

Av Helena - 21 februari 2010 16:28

Det blev lite mkt igår tror jag. Är skakis & trött idag... God middag & mkt dricka igår i Öregrund.  

Bacardi & redbull på vägen dit, sen snaps, öl, vin, päronkonjak, irish coffe & bailyes...  Inte konstigt att jag skakar....

Nej nu måste jag släpa mig ut & ge hästarna vatten.   

Av Helena - 18 februari 2010 08:45

Igår ville jag ut i snön! Tänkte tom åka skidor...men dom var för stora, bindningarna var minst storlek 45! Iof har jag inte åkt skidor på 20 år, men jag hade lust att prova, och det är ju inte så ofta lusten finns   

Slalom åkte jag -99, så det vore ju dax också...

Men nu blev det pulka åkning efter Filip ist. Han var jätteduktig! Winstons sele var lite stor, men det gick! Winston ville inte bli fångad, så han fick va hemma.

Stella & Freja tyckte det var jättekul & vi drog upp en sväng i skogen. Stella är ju schäfer, så hon vallar hästarna. Lite jobbigt när vi skulle åka en bit bara   

Så nu har jag mersmak, perfekt träning med både häst & hundar samtidigt ju!


Filip:

  


Fast jag längtar till huset i Hassela & sommaren nu ändå!


    

Av Helena - 15 februari 2010 09:00

I lördags var det årsmöte på hundklubben. Äntligen klart med alla val!   

Ett tag var jag helt borta på vilka som skulle väljas in på vilka år m.m det var första ggn jag hade hand om det själv, men som tur var fick jag hjälpa av Party

hardy Jim.  

Igår hade Charlie 3 hockeymatcher i Hallsatvik. Han var jätteduktig sa Andreas! Jag, Wille & mamma åkte till syster & hennes man & kollade in nya fina huset utanför Harbo. Så jag bakade muffins & tog med, fick ju formarna av henne & det var alla hjärtansdag.  

Annie & Nisse är kompisar, men inte tjejerna, konstigt va?

Sally har det jättebra i sin nya familj. Jag får lägesrapporter lite då & då =)

Nu är det snart möte på skolan, sen möte på jobbet, innan jobbet...

Hejsvejs!

                    

Val

Av Helena - 10 februari 2010 21:53

Det är inte lätt att sitta i en valberedning själv när man ska vara 3 st & inte har blivit upplärd av dom som haft det förut....Det blir som det blir.

Känner att jag lätt blir uppstressad & lättstött. Så nu tänker jag inte ta på mig mer iaf! Hoppas det finns tid & ork att hålla en hundkurs i vår...   

Ser fram emot festen den 20:e hos Ankie o Mårten!

Och sen så har jag sökt ett nytt jobb, som jag hoppas på.  

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards