Alla inlägg under augusti 2007

Av Helena - 31 augusti 2007 21:31

Idag har vi tränat lite kontakt m.m.Stella & jag. Freja har fått träna lite lydnad. Sen så har dom lekt jättemkt. Dom har blivit bästisar nu. Så Mira har blivit mer kelsjuk med mig.

Ikväll har vi grillat hamburgare med en kompis & hans barn. Sen bar det av till sunnersta & jobbet igen.

Imorn kommer Ankie, en gammal kompis upp ifrån skåne, och då ska vi på kräftskiva. FEST!! Sen på onsdag ska hon & jag på kryssning med birka paradise! Fest igen! Kul när det händer lite...

Av Helena - 30 augusti 2007 21:53

Bara för att dom krånglar så in i h-vete på jobbet så kunde jag inte åka ner till klubben ikväll. Var tvungen att var pigg & utvilad för att ha en tjej med mig hela natten, sen när jag kommer hit så är hon sjuk! Skitplanering, av högre ort... Det gör inget att gå & lära upp nån, men ingen hade sagt till mig att jag skulle göra det, jag fick reda på det på omvägar idag! Det suger som barnen säger.

Söta Stella som nu är 3½ månad.


Av Helena - 30 augusti 2007 08:57

Det finns 2-3 st kattungar kvar. Leveransklara i oktober, 500:- st

Abbessinier-norskskogkattkorsningar. Blundar lite av blixten..


Av Helena - 30 augusti 2007 08:20

Igår passade jag på att träna Stella när barnen hade fotbollsträning. Det blev mkt störning med 5 lag av skrikande barn, bollar m.m

Hon är jätteduktig & lättlärd. Vi tränade sitt, ligg, kryp, ögonkontakt & gå fot kort sträcka bredvid sidan.

På fm gick Andreas & jag en skogspromenad med hundarna. Vi såg nåt konstig djurskit. En hög var av bara blåbär & en hög var diarre, som hundskit fast större. Sen var det upprivet runt en massa träd... Dom jag pratat med sa att det kanske är björnskit! Hoppas inte.. det var bara nån km bakom huset. Det kanske var vildsvin? Vad tror ni?


Av Helena - 29 augusti 2007 10:06

Ett kort på Frejas barnbarn! Söta va??

Av Helena - 28 augusti 2007 10:41

Idag på morgonen har jag varit & vaccinerat Mira & Stella. Det gick bra. Och mammas kattunge Fanny blev också vaccinerad. Hon gillade inte att åka bil...

Nu ska jag städa upp efter 13 katter & 3 hundar. :)

Av Helena - 26 augusti 2007 21:41

Idag har vi varit på fotbollsmatch på Gräsö hela fm. Charlie hade 3 matcher. Det var fullt ös på alla 6-7 åringar! Tyvärr så förlorade dom alla, men dom var lika glada ändå! I sista matchen så busade Charlie lite & försökte rycka ner en killes short, i motståndarlaget, gissa om vi skrattade... Han var för trött för att ta det på allvar. Men det blev inga sura miner allafall!

Stella hade några hundar att skälla på, den lilla busen.


Nu jobbar jag igen, det är tråkigt att börja igen efter sommaren, men man måste ju ha in lite stålar med.

Av Helena - 25 augusti 2007 21:33

Ikväll har vi varit & grillat hos Heli & Jonny. Jättemumsigt!

Stella kom ganska bra överens med Brisen & Ebba.

Visst är det kul med foton? Kolla in borzoierna!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards