Alla inlägg under juni 2008

Av Helena - 29 juni 2008 20:04

Idag känns det lite bättre. Vi fick besök av gamla kompisar igår em & idag på em, så då glömmer man bort allt tråkigt. Det är bra. Sen så har Andreas varit liiite bättre idag iaf. Så det kanske vänder nu.

Igår kväll var jag & mamma på allsång i Tobo. Det var kul. Min morbror var med & spelade gitarr & sjöng & arrangera det. Så då träffade jag några kusiner med, det är alltid roligt.


På bilden är William & Filip från förra sommaren:

Av Helena - 28 juni 2008 11:50

Den här veckan har varit sådär tycker jag.

Andreas har legat däckat sen midsommaraftonsnatten, fast han blev inte full...Han fick lite nya mediciner hos doktorn, mot depression & sömn, men han sover 18-20 timmar per dygn & verkar deppigare än nånsin.

Sjukskrivningen går ut sista juli & sen får vi se vad försäkringskassan säger...Det inverkar säkert också att inte veta om det blir förlängt, men han har varit hemma för värk i 6 år nu & det har faan inte blivit bättre!

Han ska få remiss till nevrologen eller vad det heter & röntga nacken iaf. Hoppas dom hittar nåt.

Snacka om att svensk sjukvård, regeringen & försäkringskassan är dåligt i sverige!

Dom vill ju att folk med halvsides förlamingar m.m ska jobba & med mediciner i kroppen som en knarkare!

Jag förstår att dom kollar upp folk som är sjukskrivna, för det är många som orkar betydligt mer än dom låtsas om....Men dom andra borde få rättvis hjälp ist för att bara skickas ut på nått jobb. Och nu ska man tydligen söka i hela nordenom man inte klarar sitt gamla jobb.

Nej, fy fan säger jag bara!!!!

Av Helena - 27 juni 2008 14:16

Det blev sök igår medans spåren låg en timme. Det var kul. William fick ligga i skogen & ta emot alla 6 hundarna. Idag blir det simskola & sen grillning hos ett par kompisar.

Av Helena - 26 juni 2008 10:13

Igår var vi till Lövstabruk & tittade i Pettssons hus. Det är ett hus som är som en stor koja med olika rum från 50-talet. Jättekul för barnen att leka i & kul för oss "vuxna" att man ser olika grejer hela tiden, han är så uppfinningsrik Sven Nordqvist.

Sen cyklade jag & barnen med hundarna. Wille hade Mira & jag Stella & Freja. Dom fick ha selarna på sig för dom drar mig hela tiden så jag får sitta & bromsa bara....

Idag på em ska vi spåra, ett gäng i skogen hos Heli. Det ska bli kul!

Av Helena - 22 juni 2008 20:23

Med en massa gott dricka ;) Vi drack bacardi & red bull & cider, det var jättegott + en massa öl, på midsommafton.

Igår var det lugnare...Vi badade & åkte vattenrutchbanor både fredag & lördag. Skitkul! men lite kallt.

Det är en perfekt camping för hundfolk & det var det verkligen många av där! Bara på våran halva av campingen måste det ha varit ca 40 hundar....Schäferklubben hade lite skyddsträning m.m & en massa newfoundlands hade vattenträning.

Enda nackdelen var att det var ganska långt till badet & toaletterna. Men dom skulle ordna fler toer sen.


Av Helena - 19 juni 2008 18:45

Nu känns det att jag e ledig! Öl till tacosen, mums!

Städat & handlat idag, men i lugn tackt.

Nu ska jag ladda husvagnen med diverse mat & badgrejer. Vi åker & campar på Berkingebadet i helgen. www.berkinge.se

Det ska bli jättekul. Heli & Jonny & hundarna ska med också med sin husvagn. Mira blir nog hemma med morfar tror jag, vi får se.

Dom andra följer med, Freja boar med sin boll & Stella börjar ta sig ton ibland, men det har hon inget för.


Trevlig midsommar på er alla kompisar!

Av Helena - 17 juni 2008 22:50

Ska det vara lugnt när man är ledig?? Det har jag inte kännt av än... Men det blir nog lugnare snart... Idag tränade jag, Heli & Monika en stund på klubben & en tjej ifrån märsta som ska tävla 27:e. Det gick bra.

Imorn ska jag ut & äta med jobbet. 

I helgen ska vi campa igen. Det blir kul!

Av Helena - 15 juni 2008 21:05

Var det på klubben idag. Vi tränade lite agility & fikade & åt korv. Stella & Freja & barnen var med. Sen var vi ner till sjön & då var Mira med, hon blev kompis med en jack russel kille där.

Igår var vi ner till sjön & badade fast det nästan regnade. Hundarna simmade jättelänge. Barnen bara en liten stund...

Nu är alla kattungar bokade, det är skönt eftersom Klara snart får nya....

Charlie hade fotbollsturnering igår med, dom vann 2 matcher & förlorade 1. Det var lite kallt att sitta & kolla hela dan.

Nu är jag trött!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards