Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Bloggar igen, uppdatering =)

Av Helena - 25 november 2010 09:08

Glömt bort bloggen ett tag   

Det är fullt upp med allt känns det som..

Har försökt att fixa åt hönorna så dom har ett litet mindre utrymme nu när det är kallt, det gick sådär. Men dom har en lampa 12 timmar/dag & en stor värmelampa på nätterna, så nu värper dom igen iaf.

Hundarna är det full fart på. Freja har en knöl som blöder ibland på bakbenet som jag måste till veterinären & ta bort, men det är nog inget farligt tror jag.

Katterna är som vanligt, man får kasta ut dom 3 "gamla" ibland. Annie har inte börjat gått ut än, hon fyllde 1 år i fredags, vad fort 1 år går!

William fyllde 13 år förra v & fick en egen laptop. Tonåring! Det är konstigt, för jag är ju bara 25...

Charlie längtar efter julklappar, har ledsnat på hockeyn, men kanske vill börja simma igen.

Andreas jobbar men orkar inget annat. Och jag kanske planerar en utlandsresa med syrran i slutet på januari! Hoppas, hoppas!


Idag blir det städ, snöskottning & sen köpa julklappar på em & kanske Mc donalds   


 
Lilla Max lekte på skolgården när han fick se sin pappas bil åka in på en skogsväg intill.
Nyfiken sprang han efter och fram till den parkerade bilen där han såg pappan kyssa moster Maria och hur dom klädde av varandra.
Han stannade kvar och tittade nyfiket på vad som hände.

Efter skolan rusade Max hem och sa till mamma: -Mamma mamma! Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.
Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och....
Mamman avbröt Max, log stort och sa:
-Vet du - den här historien är så intressant så jag tycker att du ska vänta tills middagen med att berätta den så att pappa också får höra alltihop!

Vid middagen berättade så Max: Idag såg jag pappas bil åka in på en skogsväg vid skolan.
Jag sprang efter och såg pappa i bilen med moster Maria!

Dom kramades och pussades och sen tog pappa av mosters blus och hon tog av honom hans byxor och -
Max gjorde en paus där mamman tidigare hade avbrutit honom och tittade på sin mamma... -Hon log, nickade och bad honom fortsätta.
Max fortsatte: -Sen gjorde dom samma sak som mamma brukade göra med farbror Peter när pappa jobbade i Tyskland!
Sensmoralen: Ibland ska man lyssna klart på vad som sägs, utan att avbryta ...

  


 
 
Ingen bild

Linda.s

25 november 2010 13:49

Gillade storyn ! Hoppas att du å syrran kommer iväg ! Vart bär de av då ?? Hoppas någon stans där de e varmt ! :)

Helena

28 november 2010 21:05

Kanske Kanarieöarna. 21 grader på dan, 18 i vattnet & 16 soltimmar =))

 
Ingen bild

Anna

27 november 2010 22:54

Ha ha klart något bra att tänka på:)

 
Ingen bild

Åsa-T

10 december 2010 13:40

Åh, jag ÄLSKAR kanarieöarna! Har varit dit massor med gånger, men bara en gång med Jocke han gillar inte att resa... :-( Hoppas ni hittar en skitbra resa! Solresor till Teneriffa är jättebra. Vi åkte en gång till ett jättefint 4-stjärningt hotell och när vi kom fram hade det blivit nåt fel i bokningen, vi fick All Incluive hela veckan fast vi inte betalat för det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 april 2011 08:44

En ung blondin var på semester i Australien.Hon ville ha ett par äkta alligator-skor men var mycket tveksam till att betala dethöga priset som säljaren i skobutiken begärde.Efter en stunds prutande blev blondinen mycket frustrerad och skrek:- Jag ska...

Av Helena - 21 mars 2011 09:12

Jag glömmer bort att jag har en blogg nästan...Kanske bra iof att jag har att göra ändå   Har ju flyttat, skaffat en hund till Wille, fått bilen krockad flera ggr, jobbar, ska ha valpkurs, umgås med vänner & vilar mer än förut. Så det känns bra n...

Av Helena - 10 januari 2011 18:11

Idag har jag o barnen varit till Gimo o badat o bastat. Jätteskönt. Jag funderar på om jag ska göra det 1 ggr/v. Jag simmade o tränad i bassängen medans dom busade. Som endel vet så är det inte så bra mellan Andreas o mig. Så nu ska jag kolla efter...

Av Helena - 22 december 2010 13:52


Idag har jag städat lite & eldat. Imorn blir det storhandling i stan...Ska försöka åka in tidigt så kanske det e lite lugnare. God jul!     ...

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards