Alla inlägg under november 2008

Av Helena - 30 november 2008 19:26

Idag har vi mest legat & slappat..det blev sent igår. Men kul var det!

Vi lyckades få i oss en 70:is laktrits shots på 4:a pers!

Imorn kommer hovslagaren & så lär jag ringa veterinären igen, Klara har fått tillbaks sin infektion ev i livmodern.

Nu ska vi sova!

Av Helena - 30 november 2008 00:36

Tjingeling!

Av Helena - 29 november 2008 18:19

Nu har jag fått i mig lite baylies & öl så nu är jag på gång. Mera uppdateringar senare....

Av Helena - 28 november 2008 13:44

Imorn blir det adventsfest!

Av Helena - 26 november 2008 21:47

Idag kl 10.00 kom strömmen tillbaks! Vi var utan i 22 h & sen en massa små avbrott. Säkert 1 m snö har det kommit.

Det är 2 bandvagnar & så var det 1 helikopter här idag ...

Synd att det ska smälta nu, det är bättre med snö om man slipper strömavbrott...

Dessutom så kanske Freja har parat sig med sin älsklingstax.

När jag kom hem ikväll från pers ass jobbet var Andreas & barnen & åkte pulka & grilla korv, då hade dom satt ut hundarna i hundgården, men när jag kom hem så var det 4!! hundar i den...vi har en lite lucka som man kan hälla in vatten genom & taxar...tydligen...

Man kan inte ens vara säker fast man bor i skogen & har hundgård.

Men just nu så orkar jag inte bry mig, det blir som det blir...

Av Helena - 24 november 2008 15:22

Faan vad jag har skottat nu!!

Idag fick barnen vara hemma ifrån skolan för det fanns ingen möjlighet att ta sig fram. Och jag fick ringa jobbet & säga att jag inte kom idag.

NU är äntligen bilen framme!

Men jag fick börja dan med att fixa hagen till hästarna, för tråden låg under snön, och hämtat in massa ved för vi har strömavbrott till & från sen i lördags...

Så friskluft & motion har jag fått så det räcker...

Av Helena - 21 november 2008 09:57

Igår var jag på instruktörsmöte på hundklubben.

I vår ska jag ha valp el allmänlydnadskurs dagtid om det finns intresse.

Det var ett tag sen jag var där, så det var kul.

Men satan vad kallt det är nu! Vi har bara slitna sommar däck på bilen, så jag fick knuffa 2 ggr igår ;))

På em var vi upp på slighögen & åkte pulka. Skitroligt!

Hundarna rejsade för fullt. Mira tycker om när det är kallt.

Av Helena - 17 november 2008 09:22

Hej!  Har fått reda på av säkra källor att retrieveruppfödaren har fått tillbaka 5 hundar. Hur kan det vara möjligt att hon fått tillbaks dom? Troligen genom bulvaner. Vi vill agera, men hur? SKK? Polisen? Länsstyrelsen? Och hon skulle tydligen ställa ut hundar på Stora Stockholms utställningen ?!?  Ingen skam i kroppen....

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards