Alla inlägg under november 2009

Av Helena - 29 november 2009 17:13

Idag är det en lite vilodag. Igår var det fullt ös. Först fick vi hjälp att såga ner massa träd på tomten, elda ris m.m Av Tommy & Monika. Jättesnällt att få hjälp med det. Det är så mkt roligare att hålla på när man är fler.

Sen åkte vi & fikade & gratta Heli.

Sen blev det tacos med Monika & co & Anna & co. Sen blev det spelkväll ända till halv tolv! Jättekul!

Så idag är det lugnt....upp med lite gardiner & ljusstakar bara...i fredags gjorde vi pepparkakor & pepparkakshus.

Av Helena - 24 november 2009 21:26

http://www.youtube.com/watch?v=dcNfKQW9xZc



Ibland är det så roligt med sms & gamla sketcher Tungan ute



Av Helena - 23 november 2009 21:45

Fy vad det är lerigt nu...Jag har jobbat så mkt & det ser ut som ett smärre grustag inne...När jag har varit ledig så har jag prioreterat att måla klart köket. Men nu är det snart klart, förutom luckorna & kaklet Skrattande Så nu lär väl moppen fram imorn...

Smart att man kan "prenumerera" på när andras bloggar uppdateras Tungan ute

Av Helena - 21 november 2009 21:55

= konstiga valpar!

Imorse när jag gick ut med hundarna så stod den där j-lva spetsen bakom huset som vanligt när svartingarna löper...Jag gick ut med dom, men Freja hade knäck i lurarna & honung i blicken, eller nått, för hon & Stella & spetsen stack ner på åker & där ställer Freja upp sig så fint för honom. Svansen åt sidan ordentligt...Jag fick bli jättearg innan dom kom tillbaks Tyst 

Mira bara studsade runt & är skitglad att det har kommit ännu en liten kille på besök. Hon älskar småhundar.

Nu är det bara hundgården som gäller några dagar framåt & hoppas på att ingen orkar hoppa in...som taxen gjorde förra året...

Ska det bli valpar, så ska det vara under ordnade förhållanden Flört


Bloppis-annons
Av Helena - 19 november 2009 22:01

Nu är det bara 2 st av totalt 9, som inte har hittat sina nya hem. En röd hankatt,lite stickelhårig & en 3-färgad hona, halvlurvig. Leveransklara, rumsrena, avmaskade, vana med barn, hundar & andra katter.

Mkt keliga & kurriga Skrattande

Djur & tillbehör, Säljes - Uppsala (Uppsala län)
Pris:    500:-
Av Helena - 19 november 2009 16:42

Jag skulle gina över åkern in i skogen, men det gick inte...fick gå runt. Hundarna badade...varmt...Obestämd

Visst är det konstigt att folk har så mkt åsikter om saker & ting? Kanske ska kolla hur dom är & gör själva först...Rynkar på näsan

Nu ska vi åka & dricka kaffe hos Heli Skrattande

Av Helena - 17 november 2009 08:02

Jag & Anna ska åka dit, troligen 13 dec. Nån som ska med?


 

Av Helena - 16 november 2009 20:39

Jag är lite sugen på att ta jägarexamen. Hittade en länk där man kan göra det på distans Tungan ute

http://www.e-jakt.se/index.php?page=utbildningen


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards