Alla inlägg under maj 2008

Av Helena - 30 maj 2008 21:55

Ikväll var vi 6-7 st som tränade. Det gick jättebra. Freja gjorde hela 1:ans moment bra förutom ställandet. Det måste vi traggla mera. Platsliggningen så låg hon klockrent i 3 minuter, trots att hon fick en nosande hane på ryggen ;) Jätte duktig! Stella var duktig på linförighet, sitt/ligg kvar m.m Sen låg hon 2 minuter på platsliggningen, Det var första gången hon låg så länge! Duktig hund!

Av Helena - 29 maj 2008 19:44

Ännu en helg att se fram emot!

Imorn kväll blir det massa hundsnack & träning & sen på lördag morgon, (tidigt) ska jag gå ut spåret till tävlingen & sen är det fest!

Kul att både gamla & nya tjejkompisar kommer. I stort sett alla har eller har haft hund. Men på kvällen blir det inga hundar med, förutom mina huliganer då ;) Då blir det en massa grillad mat & massa gott dricka. Funderar på om vi ska ha nått kubbspel el liknande med....hm....vi får se.

Hemma är det fullt hus med pappa & hans Cesar, ska ta ett kort på honom så ni får se gullhunden (pittbull).

Är på jobbet nu & jobbar...för fullt...hoppas jag får sova inatt bara.


Av Helena - 28 maj 2008 21:49

Idag när jag skulle göra om spåret så tog snitsel-jävlarna slut... Dessutom var det ett träsk där jag skulle gå så jag fick gå lite ruunt den. Jag gick på tigerjakt (alla som sett moraträsk vet hur man säger det)Jag får gå klart det imorn. Båda svarta hundarna var med.

Ikväll har vi tränat rallylydnad igen. Det är skitkul!

Både Stella & Freja var med. Det är ju lättare med en hund som har lydnad redan, men Stella lär sig hon med & jag med för den delen.

På fredag är vi ett helt gäng som ska träna lydnad ihop, det ska bli kul!

Gonatt!!

Av Helena - 27 maj 2008 21:09

Syrran & Johan var på maskerad i helgen. 3 av hans kompisar skakade hand & presenterade sig....Då har man lyckats.Men så är hon ju make up artist med! Isabbele var smurf tjej & Johan fin dam.

Av Helena - 27 maj 2008 18:18

Idag på fm har jag lekt brandman på Wiktoria. Åkte dit direkt efter jobbet. Vi fick info om olika bränder & fick prova släcka bensinbränder med pulver, skum, vatten & kolsyra. Pulver var effektivast. Det var roligt, men läskigt ibland när det blev stora bränder. Sen fick vi rädda varann i ett rökfyllt hus. 3 gömde sig & 4 fick dra ut dom så fort som möjligt. Det var jättetungt att dra ut en stel karl på 95 kg!


Sen har jag städat lite. Imorn ska vi lägga om spåret lite på morgonen.

Tjillevipp!

Av Helena - 26 maj 2008 17:32

Idag gick vi lägre spåret, Andreas & jag innan jobbet. Vi ska gå om det på onsdag tror jag, det blev lite kort, pga att vägen kom ivägen. Det ska var 1000 m & blev 925 m...Stella var med & skenade i skogen, så hon blev helt slut. På onsdag får Freja följa med.

Nu är jag på jobbet & har gjort middag m.m

Av Helena - 25 maj 2008 19:16

Nu är vi hemma från campingturen. Det var jättekul & skönt att komma bort igen en stund. Igår var vi på tullgarns slott & kollade på jakt, fiske & hundmässan. Det var så mkt folk så man knappt såg montrarna....Men vi såg jaktapportering, fiske & hundar som fick nosa på en björn på en radiostyrd bock, m.m Stella skällde ut den. Dom var jätteduktiga fast det var så mkt hundar & folk där. Freja & Mira hade fetvadd i öronen för dom hade skyttetävlingar med. Det hjälpte lite iaf. Och dom nosade på ett uppstoppat vildsvin, Mira var först fram , men så är hon ju en vargjägare också...Vi kom på det under dan att hon är ju faktiskt en jakthund hon med ;)

Sen grillade vi & spelade minigolf på Trosa camping, där vi bodde båda nätterna. Hundarna skötte sig jättebra. Stella & Freja skällde ut nån ibland bara. Ungarna lekte med andra barn med medans jag gick & knäppte massa kort på den fina omgivningen, Andreas? Ja han sov middag då ;)

På kvällen var vi till Gnesta & hälsade på kompisar.

Idag har vi tagit det lugnt bara innan vi åkte hem.

Jag ska lägga ut kort sen när jag har laddat om kameran.


Imorn ska jag gå ut lägrespåret till tävlingen som är på  lördag, före tjejfesten!

 PS.

(konstigt att folk tror man är avundsjuk på nån som är brysk & arrogant mot andra människor & inte har mkt raskunskaper om olika hundar) DS.

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards