Alla inlägg under juli 2009

Av Helena - 31 juli 2009 18:00

I Berkinge var det jätteskönt, vi åker nog tillbaks dit nästa vecka.

Nu är det förberedelser för mammas fest som gäller. Vi ska duka & dona nu =)

Kom precis hem ifrån Rastsjön.



Av Helena - 28 juli 2009 21:06

På lördag har vi 60-årsfest för mamma i bygdegården! Syrran har gjort tipsrunda som jag skrivit ut =) Jättekul!

Och sen ska vi ta med singstar dit & lite instrument, så det blir full fart hoppas jag.

Idag har vi handlat presenter (det blev en sån som  vi bestämde, för er som vet...)

Imorgon ska vi åka med husvagnen till Berkinge camping vid forsmark en natt. Kul att hitta på nåt med Charlie, William är i Rättvik hos sin farmor & kollar på cruising.


Av Helena - 26 juli 2009 18:32

Jag har bestämt mig för att låna ut hästarna över vintern....men bara tillsammans & i uppsala län, så jag kan hälsa på dom...

Jag hinner inte med allt som jag vill hinna med...

Kaninerna ska också skänkas bort, vi ska bara ha 3 hundar, 3 katter (en ska bort) & 1 kanin.

Jag har tänkt att tävla med Stella i höst, så då måste jag hinna med hundarna mera.

Igår så klickade jag in Stella på sitt, ligg & stå, gissa om Freja & Mira blev avundsjuka! Sen när jag tränade Freja så var hon superduktig, kanske ska prova med henne med, igen...Mira gjorde lite kontaktövningar, hon ville inte sitta, jag tror hon har ont i höfterna ibland.

Igår blev vi hemma, ingen var särskilt pigg & sugen på fest...Skönt ändå att bara slappa, kolla på tv & spela monopol.

Vi var ner till sjön med hundarna igår med, så jag kunde shamponera in dom, dom hade rullat sig i koskit....Charlie badade med & åkte efter Freja i vattnet.

Också så fick vi ett mms på supersöta taxvalpen Theo!  Ankie & Mårtens lilla bebis som dom får i slutet på augusti. Kul!

Av Helena - 23 juli 2009 10:59

Lägger ut kort ifrån Hassela bla utsiktsplats 1 mil från huset, Boda borg i Torpshammar (äventyrshus), furuvik & lite olika sjöar vi fiskar & badar i Hassela (ca 5 st).

Charlie vann en kexchoklad på 2 kg i furuvik i år igen!

Knäppte kort på en uppstoppad piraya & en rosenbåge som jag skulle vilja ha!

Har även uppdaterat våran hemsida!

Av Helena - 23 juli 2009 09:15

I måndags grillade vi här med Anna, Mange, Åsa-T & Jocke.

I tisdags var vi till Nilla & co & grillade där.

Igår var vi till furuvik, det bästa var nog badet.

Idag kommer brorsan & 2 brorssöner från lappträsk.

Imorn & på lördag ska vi på kalas, det är kul att hinna träffa folk när man e ledig, men vi slappar också =)

Lägger ut kort senare från diverse grejer :)

Av Helena - 20 juli 2009 10:31

Inofficiell hundutställning 12/9-2009

Alunda/Uppsala län

Valpar 4-9mån, 9mån-8år & Veteraner.

Pris 180:- samtliga klasser

Jens Myrman Grupp 2, 6, 10

Sara Nordin Grupp 5, 7, 8, 9

Vakant Grupp 1, 3, 4

Fri parkering. Katalog 20:- Servering finns. Barn med hund 30:- anm. på plats.

Anmälan sker på skks 3-sidiga blankett, endast första sidan skickas till Johanna Segerlund

Karin Alindersväg 39, 747 32 Alunda

eller på mail johanna.segerlund@hotmail.com

Har ni inte fått svar inom 2dagar så anmäl igen. Ange reg.nr på hund & mailadress på betalningen.

För info: 070/4100438

Anm. Senast 12/8

PG: 83 14 706-6

www.otbk.com

Av Helena - 19 juli 2009 14:10

Borta bra men hemma bäst! Vi kom hem i torsdag ifrån Hassela. I fredags var jag på fest på Heden i strömsberg, det var full fart & kul.

Igår grillade vi med Jonny & Heli, det var länge sen!

Och idag blev det lite städa av & sen mat hos mamma & traktor race i Stavby!

Av Helena - 9 juli 2009 11:00

Nu jobbar jag sista natten före semestern! Imorn åker vi till Hassela & är där en vecka. Ring om ni vill komma & hälsa på!

Lägger ut lite kort så länge =)


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards