Alla inlägg under januari 2009

Av Helena - 31 januari 2009 15:39

Idag har Andreas skjutit sitt första rådjur! En liten bock. Bild kommer. Idag är ju sista dan man får jag rådjur med, så det var kul.

Och jag & Charlie & pappa var till mamma & åt pite palt innan jobbet. MUMS!

Nu jobbar jag till imorn em igen....

Av Helena - 30 januari 2009 12:51

Idag jobbar jag, men är inte frisk...

Freja hade bara luft i magen, tur i oturen ;) Men hon äter allt hon kommer över fortfarande.

På måndag blir Freja 6 år! Fan vad fort det går, Mira fyller 7 år i mars.

Stella tycker att alla sjuklingar är tråkiga & Mira har gått sin egen promenad 2 kvällar nu...


Av Helena - 28 januari 2009 15:04

Alla e hängiga, utom hundarna förstås....

bad

Av Helena - 25 januari 2009 17:40

Idag efter Charlies simskola så gick jag & hundarna en långpromenad. Skitjobbigt i 2 dm snömodd...men nyttigt...

Nu hållaer pappa på att steka strömming, så snart är söndagsmiddagen klar:)

Andreas är febrigt & "jätte" sjuk, stackarn...

William är lite hängig, säger han, men man vet ju hur killar är...



Av Helena - 24 januari 2009 12:05

Vilka är med på en 80-talsfest?? Det är ju bara bäst/roligast!


 80-talet, visst är det ofattbart att:

Vi på fullt allvar trodde att George Michael var hetero

Vi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem

Seglarskon betraktades som 'klassisk' och 'tidlös'

En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar

Dirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig

Axelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluett

En bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att alla maträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii

Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrätten glace au four

Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev det hack i skivan

Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort som vi förvarade i speciella boxar.

Det vita mirakelmedlet Tippex var det enda sättet att åtgärda stavfel

Vi trodde att vi skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlin och Sighsten Herrgård

Tights och storskjorta var en naturlig kombination

Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande clowner och galopperande enhörningar

Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten

'jag skriver en check' var en vanlig replik i shoppingsammanhang

Snabbmat var detsamma som 'en grillad med mos'

Av Helena - 23 januari 2009 15:44

Idag e jag lite hängig, men man måste ju greja ändå...

Jag förbereder för snöstorm & strömavbrott, ifall den kommer...

Tagit in massa ved, mkt hö till hästarna & kaninerna, fyllt upp vatten m.m.m.m

Förrådet är klartapetserat & nästan målat. Nu ska bara innetaket upp & eldosorna :)

Freja är väldigt dräktig, tycker hon iaf. Men hon är smal, så jag vet inte...

Trevlig helg!

Av Helena - 21 januari 2009 19:05

Idag har vi tapetserat 2/3 delar i gästrummet & sen målade jag hälften på kvällen. Snacka om att det känns som dubbeljobb när man sätter nån sorts väv tapet som måste målas OCKSÅ!

Nu e jag trött i armen...

På dan satt vi mest & drack kaffe med Anna & så knåpa vi ihop en verksamhetsberättelse åt klubben.

Stella & Loke busade i flera timmar, så hon sover sött nu! Gör Loke det?

HA!

Av Helena - 20 januari 2009 16:54

Jag tog semester! Så jag är ledig till på måndag! Skönt som f-n!

Nu ska vi försöka hinna tapetsera klart gästrummet i förrådet, så pappa kan var där.

Freja är väldigt "gravid", så vi får väl se nästa vecka om taxen lyckade få till det...


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards