Alla inlägg under september 2008

Av Helena - 28 september 2008 19:59

Idag hade vi avslutning på agilitykursen. Det gick ganska bra.

I hoppklassen kom vi 2:a & agilityklassen 5:a. Vi hade lite snällare regler än vanligt, för vi kunde inte bli diskade...

Stella blev lite nödig i agilityklassen, det var inte så bra;) Sen så flamsade vi till det ibland, men med lite mer träning så kan vi nog bli ganska bra i det.  Freja fick också flamsa runt 2 varv innan vi åkte hem. Hon tyckte det var så kul så hon inte hann lyssna.
Kul är det iaf!

Tack Heli för en bra kurs!

Av Helena - 27 september 2008 11:22

Av Helena - 24 september 2008 13:02

Imorse så släppte jag ut Filip lös bakom huset & hade dörren öppen in till huset. Gissa vem som kom in?! Filip gick lugnt upp på trappen & in i hallen & skulle vidare mot vardagsrummet...HaHa! Han är bara för rolig!

Stella tyckte han var skitäcklig & försökte morra så högt hon kunde så han skulle gå ut igen, men han fattade inte det...

Jag hann ta några kort som jag lägger ut imorn, är på jobbet nu.

Stella hade ett skärsår i trampdynan, på framsidan, det är därför hon haltar. Hoppas det läker ihop ordentligt till söndag, när vi har avslutning på agilitykursen.

Av Helena - 22 september 2008 20:40

Idag var jag ner & tränade med Freja & Stella på agility plan.

Det gick bra, men alla hinder stod i en klump efter gräsklippningen antagligen...

Men nu haltar Stella också, undrar om det är nåt vajsing eftersom hon haltar ibland, det kanske är växtvärk? Det är alltid i frambenen.

Av Helena - 21 september 2008 20:21

Idag har några barn ridit på Filip på fm. Han är så snäll & bara följer med. Sen fick han gå i hallonlandet igen, han ska få äta rent där så det är lättare att rensa sen. Bra att han inte trampar sönder nåt med sina små hovar.

På em var vi på barnkalas & sen på kvällen var jag & Andreas ut & plockade svamp. Vi hittade ca 2 liter rensad trattkantarell!

Men det blev fort mörkt nu...Hundarna var det fullt ös på, Mira sprang så hon började halta igen, hoppas det släpper fort...

Imorn ska jag ner & träna agility, måste ju vara bra till söndag!

Av Helena - 20 september 2008 16:53

Säger jag bara till alla sjuklingar! Man orkar mer än man tror.

Idag har vi haft agilitykurs & det gick jättebra, trots host, nys & lite feber...Trist att det bara är en gång kvar...Men vi får träna ihop sen ändå...

Sen på em var jag på en jobbintervju. Så nu har jag fått ett till timjobb, som personlig assistent. Det är perfekt! ca 2½ mil bort.

Ikväll åker vi & fikar hos Jonny & Heli!

Trevlig helg!


Av Helena - 18 september 2008 22:11

Sitter på jobbet, tokförkyld...men vad gör man inte...

Kul med lite roliga sidor på internet :)


http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=206253
Av Helena - 17 september 2008 18:11

Idag är jag jätteförkyld & hängig....

Anna var över på dan, men vi orkade bara fika & kolla lite på datan. Mira tyckte att Sven var jättefin & söt, när hon kom på att det var en hund :) Hon älskar små hundar, så vi måste nog skaffa en kompis tll henne....eller... Vayo däremot är utbrytan kungen nr 1! Han klättrade ur hundgården 2 ggr. Han tog spjärn emot väggen & klängde sig över 2 m! Sen undrade han varför tjejerna var kvar där i....

Nu på em så har jag haft barnarbete...Vi fick hem 8 kubik ved som ska staplas, och Charlie vill ha Gitarr hero till playstation 2. Så jag sa att dom får 1 kr/vedträ...Dom har redan burit & staplat 400 st!!

Duktiga, men dyrt för mig...





Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards