Alla inlägg under februari 2009

Av Helena - 27 februari 2009 22:07

På hemsidan...

Av Helena - 26 februari 2009 21:28

Den här veckan blir det 58 timmar arbete....Men imorn är jag ledig från 8.00, så då hoppas jag på att hinna aktivera Charlie, Andreas & hundarna =)

Nu löper Stella ordentligt med, så j-lar om det kommer västgötaspetsar el taxar på gårn. Då släpper jag ut Cesar!

Får se om jag måste ultraljuda Mira & se om hon blev parad när hon stack iväg med dom under höglöpet...men hon är aldrig skendräktig, så då lär det ju märkas ganska snabbt.

Nej, nu ska jag duscha innan joursängen väntar!


Av Helena - 25 februari 2009 08:57

Djurförbudsregister införs

Regeringen föreslår idag att ett djurskyddskontrollregister ska upprättas.

Under de senaste tre åren har antalet personer som fått djurförbud blivit dubbelt så många. Idag kan en person med djurförbud flytta från ett län till ett annat och skaffa ett nytt djur, utan att djurskyddsinspektörerna i det nya länet vet att djurägaren har djurförbud.

För att djurskyddsinspektörerna ska ha lättare att sköta sitt jobb behöver de fullständig information om djur och djurhållare i landet. Information av betydelse för djurskyddskontrollen finns idag spridd hos flera kontrollmyndigheter på regional nivå samt hos flera statliga myndigheter. Därför föreslår regeringen nu att det införs ett centralt djurskyddskontrollregister.

- Det ska inte gå att komma runt djurskyddslagen och skaffa ett nytt djur genom att helt enkelt flytta till ett annat län. Har du djurförbud gäller det över hela Sverige och det ska också vara lätt för djurskyddsinspektörerna att ta reda på vem som har det, säger Eskil Erlandsson.

Om ett djurskyddskontrollregistret inte inrättas kommer flera parallella register att föras hos såväl den central myndigheten som länsstyrelserna.

- Min förhoppning med det här registret är att det ska bli lättare att komma åt dem som inte sköter sig men också att kontrollerna ska gå smidigare och lättare för alla de som hanterar sina djur väl, avslutar Eskil Erlandsson.

Jordbruksverket kommer vara den myndighet som ansvarar för att ett centralt djurskyddskontrollregister inrättas och förs. Livsmedelsverket, Fiskeriverket, Sametinget och länsstyrelserna kommer att åläggas en skyldighet att rapportera in uppgifter till registret.

Lagen avses att träda ikraft den 1 juli 2009.


Längtar till sommaren!


Av Helena - 22 februari 2009 21:30

Ikväll var jag på möte på hundklubben, det är kul att det händer lite igen!

Och innan det var jag på tupperwareparty, beställde ett underlägg som man bakar på :)

Av Helena - 19 februari 2009 22:02

Men hittar på nåt ändå...

Idag har vi varit till ackis med Andreas, han har fått ny medicin & så ska han få nackröntgen, elektråder att kolla händerna & kolla upp snarkningarna på lungmottatgningen, så nu börjar det kanske hända nåt efter 6½ år.

Varken han eller jag eller barnen tycker att det är roligt längre med värken m.m men som vi sa när vi gifte oss, I NÖD & LUST!

Stella åkte med till stan & vaktade bilen, hon älskar att åka bil.

Freja fick en ny leksak som piper, så hon är så mallig & Mira bara vill ut & kolla efter alla killar som springer här, men jag ska ringa vet & höra om hon ev ska ha en abort-spruta efter hon var ute 12 timmar häromdan...


Imorn em ska vi bowla i Östhammar, så då hoppas jag att jag känner mig gladare än idag...

Av Helena - 17 februari 2009 14:19

Uppdaterat hemsidan med kort m.m

www.faramira.dinstudio.se


Av Helena - 17 februari 2009 09:32

Mira OCH västgötaspetsarna kom hem 23.45 Helt slut.

Jag var ute & åkte så Andreas ringde & sa att hon kom hem...puhh.

Nu ska grinden stängas alltid & jämt!

Av Helena - 16 februari 2009 22:37

Hon stack med 2 västgötaspetsar idag vid 12....Dom har uppvaktad henne i 4 dagar nu, för hon höglöper. deras ägare var hit & letade efter dom ikväll, men dom är på vift med Mira, så nu har jag åkt runt med bilen & letat efter jobbet & ringt polisen, men jag måste nog åka ut igen, kan inte sova iaf & hon har aldrig vait borta så här länge!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards