Alla inlägg under april 2010

Av Helena - 29 april 2010 14:01

Jag skulle varit långledig på vårat nya schema, men pga massa oroligheter på jobbet så måste vi byta schema igen, till vaken natt, så då måste jag jobba på söndag. Sen efter det blir det bara 3 dag/kvälls tider & resten vaken natt för mig i maj.   Det ska bli skönt, eftersom jag ändå fått vara vaken ibland, obetalt...

Och sen så åker jag hemifrån kl 20.00, så då blir det mer tid med familjen.  

Imorn ska jag & William in till uppsala & kolla på forsränningen. Jag har inte sett så mkt av den förut (fast man stått ganska många år på fyristorg genom åren) men Nilla & Co ska åka med sin "traktor", så då måste jag in & kolla.   Kanske kan äta årets första mjukglass med.

Sen ska vi till bydgegården på buffé & majbrasa.  Kanske tar en & annan öl med.  

Av Helena - 27 april 2010 13:43

Här är lite nya kort på kattungarna. Ev är dom redan bokade   

Idag på fm har jag varit på ett möte om avvecklingen från kommun till nya Frösunda lss. Helt bortkastad tid! Fick iaf inte veta ett skit...

Nu ska vi ut & rensa i hundgården, men vart tog solen vägen?   

       

Av Helena - 20 april 2010 20:46

IMorn åker jag, mamma, syrran & brorsan till Stockholm & sitter i publiken på tv4.   Kul att göra nåt annorlunda & umgås tillsammans en dag i storstan.

Det skulle handla om att sälja sex frivilligt, att växa upp i en sekt & om en cp-skadad kille. Det blir nog intressant.   

http://www.tv4.se/1.913795/2009/03/27/det_hander_i_efter_tio

Av Helena - 17 april 2010 11:37

   Här är kort på Annie & Kajsa med sina kattungar. Och på hundarna när vi grillade igår med våran över exklusiva grill!    Den tålde inte snön...känsligt byggd...

Stella vaktar sin älgklöv som hon hämtat själv i skogen.


 


               

Av Helena - 14 april 2010 11:43

Nu är min arbetsplats på u-a kommun uppköpt av privat företag...undrar hur det blir...bättre eller sämre?

From 1 nov ska dom börja. Vi är iaf garanterade jobb i 1 år...sen blir vi kanske utbytt mot en polack..nej skämt o sido, det kanske blir bra.   

Av Helena - 13 april 2010 09:48

Vad härligt med sol! Städning av altan blir det idag, så vi kan fika där.  

Andreas tog bort allt pant igår, som samlats där hela vintern...

Kattungarna växer & ev är en hane redan bokad.   

Av Helena - 8 april 2010 17:44

Det var lite tidigt att ultraljuda Mira på 25 dygnet, så vi ska tillbaka nästa torsdag. Men idag såg det tomt ut iaf. Vet Per tyckte att det iof skulle varit en rolig korsning & skulle kunnat tänkt sig en valp.   

Inatt fick Kajsa 3 kattungar igen. 1 röd hane, en mörktigrerad hane & en sköldpaddsfärgad hona, med röd tuppkam.   

Ikväll ska vi ha första utställningsmötet på hundklubben. Vi får se hur många som kan hjälpa till, så det kan bli en utst.


 

Av Helena - 5 april 2010 08:29

Idag på em blir det disco på hundklubben. Charlie fyller 9 år. Lillplutten...Han fick en skateboard nu på morgonen innan jag åkte.   Så idag lär vi leta upp lite asfalt.

Just nu jobbar jag & har feber igen...tycker jag har haft det var tredje vecka i år.   

I helgen har det varit ganska lugnt. Fest/grillning & övernattning hos Ankie & Mårten i fredags.

I lördags blev det pizza & jag flyttade ut hönorna & tuppen igen.

Igår sov jag till 15.00, helt däckad av förkylningen. Sen spagetti & köttfärssås. Man kan säga att vi skippade påskmaten helt.   

Idag blir det korv & bröd till lunch, sen får vi se...


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards