Alla inlägg under april 2008

Av Helena - 29 april 2008 12:52

Jag hann inte till sjön igår, så idag cyklade jag & Freja & Stella till gruvan, så dom fick ta ett bad där ist. Dom simmade jättelänge. Jag fick ropa in dom efter en stund, för om dom blir trötta & inte orkar simma, så vill inte jag hoppa i ;)

Det blir ca 2 km fram & tillbaks till gruvhålet. Det räcker nog för Stella just nu. Hon blir 1 år 23 maj.

Andreas & Mira tyckte det räckte att cykla 1 km....

Sen skulle jag deklarera på nätet, men det gick inte att logga in just nu...Skit oxå...

Nu ska jag åka till jobbet! Hej svejs!

Av Helena - 28 april 2008 20:58

Nu har jag köpt en husvagn! Det har jag vela haft länge. Vi ska hämta den på onsdag i heby.

Har ni sett Macken sketcherna med roy & roger? Den när dom sjunger, man ska ha husvagn...Det är vi, i samma overaller snart!!! Hihi

Hundarna ska få likadana täcken!  Nej riktigt så illa blir det inte, men nästan.

Av Helena - 28 april 2008 11:08

Inte f-n fick jag sova igår natt på jobbet. En av tjejerna kom in & väckte mig & tände lysrören i taket 1 gång i timmen...

Så idag blev det sov morgon.

Igår kväll var vi & grillade med L & M så då blev det ingen vila. Mira får privilegiet att följa med dit, dom andra fick sitta i bilen. Hon springer inte omkull barnen, bara pussas, eftersom det är perfekt höjd....

Nu ska jag ta en tur till sjön igen, mina svarta odågor stinker KO!

Sen ska jag jobba på em...

Av Helena - 26 april 2008 21:41

Nu har jag hållt igång sen halv 8 imorse.

Fick börja med att hämta Andreas efter en blöt natt hos kompisar i Alunda, halv 9 imorse.

Sen ner till hundklubben & hjälpa till i kiosken & grilla hamburgare m.m

Sen raka vägen till jobbet till kl 13, sen var vi ute på långpromenad i det fina vädret med 3 st. Det är ju iof bra att få betalt för att promenera....men nu är jag trött...ska bädda & lägga mig strax & hoppas på att alla sover här inatt...Jag jobbar till 15.00 imorgon!

God natt!

Av Helena - 24 april 2008 17:35

Nu har jag skurat & städat altanen. Det behövdes!

Innan det så var jag ner till rastsjön så hundarna fick bada av sig lite smuts med.

Jag har köpt en cykeldata så man ser hur långt man cyklar, var ut med alla 3 häromdan. Stella sprang lös i ca 2 km.

Är det nån som vet om det går bra att cykla med en stor hund, lös, fast hon bara är 11 månader??

Nu är det dax att åka till klubben & städa & vara torsdagsvärd.

Hoppas det kommer många & tränar sina hundar i det fina vädret!

Av Helena - 24 april 2008 14:16

Alla tomter i Spanien var inhängnade med höga staket eller murar & oftast var det stora hundar där inne som vaktade.

Det fanns många skyltar att kolla på som man inte är van vid.

Parkerade man på fel plats så blev bilen bortbogserad....

Perro betyder hund på spanska.


Av Helena - 21 april 2008 09:41

Vi har haft det jätteskönt.

Vi har promenerat flera mil längs stränderna, det var trappor, tunnlar, stenar & stigar. Man såg hur långt som helst.

Vattnet var lite för kallt för mig men barnen badade i poolen & i havet.

Vi har handlat lite leksaker, smycken, skor & souvenirer.

Och det blev öl & drinkar varje dag....men bara lagom.

På torsdagen åkte vi buss till Barcelona & gick på europas största akvarium. Och vi var i en fin park, det fanns en mammut staty & drakstatyer. Skithäftigt!

Jag har så klart tagit lite kort på hundar & olika skyltar som jag lägger ut nån annan dag. det är lite svårt att välja, för jag tog 545 kort!

Svårast var att spanjorerna inte pratade engelska, dom förstod, men svarade på spanska eller katalanska, jättefort. Men det är kul att lära sig lite nya språk.

Dit skulle vi vilja åka tillbaks!



Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards