Alla inlägg under januari 2010

Av Helena - 31 januari 2010 20:23

Stora barn stora bekymmer..det stämmer nog...

Det är en viss son som sms nåt helt otroligt mkt, så räkningen var inte så

kul =( Så nu är telefonen spärrad & det blev ett j-la tjafs... Jaja, det kan bara bli bättre. Framåt 25 eller nåt...

Jag jobbar igen, men det känns inte som jag vilat något, för jag vill bara hem igen. Är iaf LITE piggare & har inte ont nånstans.

Hostar som fan & känner mig inte särskilt glad bara...  

Av Helena - 26 januari 2010 16:41

Hon är 10 v nu. 6 februri ska jag hämta hem henne   

Jag tycker hon ska heta Nellie, William säger Annie & Charlie säger Sephyra. Vad tycker ni?   

Det kommer iaf bli superfina kattungar nästa år med henne & Nisse =)

      

Av Helena - 26 januari 2010 14:33

Jag tar allt i slow motion. Det känns lite konstigt i vänsterarmen & jag blir lätt trött & yr. Men men, det går väl över.

Jag småstädar lite när jag ändå är hemma, sjukskrev mig tom imorgon, sen får vi se.

Ikväll börjar Charlie på hockeyträning. Det ska bli kul att se.

Nej nu måste jag dra med Andreas ut & fixa så jag kan ta in hästarna imorn om det blir snöstorm...Vi ska flytta cyklarna & mopeden som jag hade ställt in i hästarnas utebox.

Sen kanske vi måste ta in lite mer ved med...Ja ja, så var det med det

lugnet.     

Av Helena - 24 januari 2010 21:28

I tisdags morse så domnade jag bort i högra armen, handen, läppen, näsan & lite på tungan. Det släppte efter en stund, men jag ringde vårdcentralen på väg hem från jobbet. Dom sa jag skulle komma ner direkt. Sen blev det ekg & dom ringde strokeenheten som tyckte jag skulle åka in till akuten...Så där satt vi i 3 timmar till innan vi kom in. Sen blev det ekg, blodprov & koll av reflexer m.m Men dom såg inget, men eftersom jag hade domnat både i ansiktet & armen tyckte dom jag skulle läggas in. Det kunde ju vara en blodpropp som lösts upp av sig själv. Så efter 3 timmar till så fick jag ett rum på stroke avdelningen på ackis. Jag & alla 80+...

Där blev det fler blodprover, urinprov, sockerprov, blodfetter, leverprover & kolla sänkan var 4:e timme. Sänkan var mellan 105/70 & 120/70 hela tiden.

På onsdagen kollade arbetsterapeuten & logopeden om jag hade nåt bestående men, men det hade jag som tur inte. Då skulle jag få remiss att göra en datortomografi, eller hur det stavas, röntgen av hjärnan...och sen en ultraljudsröntgen av halspulsådern, magpulsådern & i tinningen, då kände jag mig ganska sjuk faktiskt...Men som tur va så va det inget fel där heller.

Då skulle jag få remiss till neurologen & då var det bara att vänta, skulle få tid på torsdagen men det blev bara att vänta & vänta & vänta...på fredagen fick jag tid 11.30

Han sa att alla prover var bra & att jag troligen hade ett ovanligt migränanfall, men det som var konstigt är att jag aldrig hade ont i huvudet.

Nu har jag lite känningar i handen & armen, det sticker lite men jag hoppas att det inte är nåt. Vad skulle det vara?

Det utlöstes av stress......Som jag sa förut, lugnet före stormen...

  Ta hand om er!

Av Helena - 16 januari 2010 21:47

Idag såg jag en havsörn på väg ner mot 288:an!

Jag blev jätteglad & var tvungen att stanna & kolla mer på den, för den satte sig på en tall bredvid vägen. Den hade säkert 1 meter i vingbredd.   

Men det står väl inte på så ska man jaga dom stackarna med för dom äter väl rådjurskid & harar....  

Nej fram för mer svenska djur i naturen!   

Av Helena - 14 januari 2010 12:43

Är det så lugnt för det är januari? Eller är det lugnet före stormen?

Jag jobbar iof mest, annars så målar jag köksluckor m.m

Och idag kommer hästarna hem. Dom som lånat dom fick en bebis 28 december & nu när det är så kallt i deras hus, som dom flyttade in i, så dom kan inte vara där med bebisen... Så dom blir hemma iaf tills det blir varamare, sen får vi se.

Vi ska omplacera Sally, gula katten, hon kissar inne för att mota bort Klara tror jag, hon lägger sig hela tiden där Klara har legat i alla år med, bara för hon VILL!

Sen så flyger hon på henne utan anledning med. Klara har blivit en mes sen hon kastrerades. Ev har jag fått tag i en familj i stan som vill ha henne, annars blir det väl bössan...

Vi kan inte ha djur som inte går ihop, och sen så kommer det ju en till katt snart!

Av Helena - 10 januari 2010 19:45

Nellie ca 7 v!

       

Av Helena - 8 januari 2010 19:08

På fm idag åkte vi pulka.

Sen har vi varit & gjort nått kul jag, Andreas & Charlie!

Gå in på hemsidan & kolla...  www.faramira.dinstudio.se

Sen var vi till Anna en stund & drack kaffe.   



Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards