Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Doktorn

Av Helena - 19 oktober 2007 17:37

Charlie hade bara virus. Så det blev bara hostmedicin, som han för övrigt vägrar ta, för det smakar så j-vla äckligt, säger han... Men han känns lite piggare idag.

Jag var ut & träna hundarna för ett tag sen. Precis då kom det STORA regndroppar!

Freja tränade först apportering med apportbocken. Det går bättre, men hon vill gärna tugga på den. Sen blev det ställande under gång, hon är duktig på att stanna snabbt nu. Sen körde vi uppletande (apportering) med 4 dummisar. Hon får hämta & lämna in dom 1 & 1. Jätteduktig! Sen fick hon göra ett sök med 2 dummisar. Jag la ut dom utan att hon såg var nånstans dom ligger.  Sen får hon söka upp 1 i taget. Det går hur bra som helst, det är nog favoriten tycker hon. Dummisarna tuggar hon inte ett dugg på!! Konstigt tycker jag...

Stella fick träna på att sitta uppbunden & titta på, hon hatar det. Sen fick hon träna apportering med en dummis. Det var kul. Hon hämtade den & lämnade den framför mig flera ggr. Det är en bra början.

Mira var mest ivägen & skulle ha blodpudding...Så hon fick också sitta i koppel & titta på. Hon är piggare nu, tror jag, men det är 10-11 dgr kvar på penicillin kuren & hon har ont i höfterna fortfarande. Så det blir en röntgen sen.

Tjillevipp!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 april 2011 08:44

En ung blondin var på semester i Australien.Hon ville ha ett par äkta alligator-skor men var mycket tveksam till att betala dethöga priset som säljaren i skobutiken begärde.Efter en stunds prutande blev blondinen mycket frustrerad och skrek:- Jag ska...

Av Helena - 21 mars 2011 09:12

Jag glömmer bort att jag har en blogg nästan...Kanske bra iof att jag har att göra ändå   Har ju flyttat, skaffat en hund till Wille, fått bilen krockad flera ggr, jobbar, ska ha valpkurs, umgås med vänner & vilar mer än förut. Så det känns bra n...

Av Helena - 10 januari 2011 18:11

Idag har jag o barnen varit till Gimo o badat o bastat. Jätteskönt. Jag funderar på om jag ska göra det 1 ggr/v. Jag simmade o tränad i bassängen medans dom busade. Som endel vet så är det inte så bra mellan Andreas o mig. Så nu ska jag kolla efter...

Av Helena - 22 december 2010 13:52


Idag har jag städat lite & eldat. Imorn blir det storhandling i stan...Ska försöka åka in tidigt så kanske det e lite lugnare. God jul!     ...

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards