Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Helena - 12 augusti 2007 21:06

Idag la jag ett spår på ca 550 m. Med 12 m bloduppehåll & 3 vänstervinklar. Det gick bra. Freja snurrade lite vid vinklarna men hittade tillbaks direkt. Det tog 12 minuter, i lagom takt. Nu blir det träning på 600 m & sen ett anlagsprov!

Stella fick ett spår på 20 m, rakt. Det gick bra & hon blev jätteglad när hon hittade klöven.

Men det var i varmaste laget...25 grader & sen åska efter att par h.

Är det nån som vill vara med & spåra nån dag??

Av Helena - 12 augusti 2007 11:28

Igår var vi & badade hela em, rastsjön ligger bara 4 km härifrån. Det är skönt!

Hundarna fick vara hemma då, det gick bra för Stella, hon hade nog sovit hela tiden & Freja hade länsat kattmaten... Mira låg & sov på altan.

Sen grejade jag lite med kaninburarna. Ska ordan så dom kan gå ut & in från förrådet i varsina hagar. Hundarna hjälpte till...att stressa dom. Freja & Mira vill gärna smaka på dom. Det är 3 st lurviga goskaniner. Den 4:e ska jag ge bort till en kompis barn. Han fick jag av en tjej som hade hittat honom & hans syskon i en bur, slängd i ett dike utanför lagga... Hatar såna människor!!

Sen var vi till Alunda & grillade med en annan familj. Andreas fick i sig lite för mkt innanför västen...Men är uppe nu iaf.

Stella var med, det gick bra, men det kom en gammal labradorfarbror som hon inte ville hälsa på, han var alldeles för macho för hennes smak.. 

Idag ska jag lägga viltspår igen. Mera info senare!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards