Alla inlägg under januari 2008

Av Helena - 17 januari 2008 17:51

Idag har vi bara slappat. Wille har spytt hela natten, men är bättre nu.

På fm när vi var på promenad, så badade Freja & Stella....Det tog flera timmar för dom att torka. Jag har klippt bort håret i Frejas öron, för det börjar lukta unket nu, när det aldrig är torrt ute så hinner hon nästan aldrig torka. Mira håller sig ganska torr & fin.

Sen har jag borstat & klippt lite på dom 2 långhåriga katterna. Deras päls tycker inte heller om det här vädret. Vi får kattungar snart igen, Klaras 3:e kull sen i april förra året....Sen ska hon snöpas! Snacka om viril katt!

Nu är det lugnt här en stund, för Stella åkte med Andreas till garaget & meckar en stund :)

Och barnen är lugna.

Skönt!

Av Helena - 16 januari 2008 09:12

Nu jobbar jag massor igen...varannan vecka är värdelös. Ti-on,fre,lö,sö,må,ti..........är det normalt eller...

Och sen är det massa med kurserna på klubben, annonsering, mail, telefonsamtal m.m Den som sa att det inte var så mkt att ha hus-sektorn, drog nog en vit lögn ;)

Av Helena - 13 januari 2008 18:33

Idag blev det träning med några hundar på klubben. Curlyn Cox, howawarten Milou & rottis/schäfervalpen Freja, också Mira, Freja & Stella.

Stella blir helvild där & tycker inte att frolic är så mkt till godis, men hemma är det bäst! Så vi lär ha godare godis på klubben. Vi tränade kontakt, sitt ligg & fotposition.

Freja tränade inkallning, hopp, läggande under gång & snabba lägganden.

Sen fick dom busa med Cox på parkeringen, Freja, Stella & Mira. Freja tycker han é lite jobbig, Mira blev arg för han ville bara rida på henne, & det går ju INTE! Stella tyckte han var lite läskig först. Cox blev kär i Mira. Han gick runt bilen när hon hade hoppat in..hihi..

Nu sover dom lugnt ett tag & jag har skrivit en massa mail om kurser m.m åt hundklubben.

Wille har landat & kommer hem välbehållen ikväll!!

Av Helena - 12 januari 2008 12:02

Vi e sega efter kvällens middag.

Det var kul att va hos A & M. Han hade ett jättefint hus som han byggt själv.

Andreas sover i soffan, det blev lite mkt dricka...

Hundarna rejsade lite där, sen fick dom sitta i bilen...


Jag försöker lära mig mer om facebook. Alla pratar om det & nu fixade A ett konto åt mig där.

Av Helena - 11 januari 2008 14:44

En tröja på stan... Det finns inte mkt i min smak....men sen hittade jag 2 fina ljusstakar i vitt & svart som jag ska ha i köket när vi har målat om :) Och en parfym på body shop, dom har ju inte djurtestade grejer där,  det är bra.


Ikväll bär det av till Öregrund på middag, men jag vet inte om vi sover kvar, det blir lite jobbigt med 3 hundar...Charlie vill va hemma.

Och William är i Paris nu!


Viktmässigt så går det bra!






Av Helena - 9 januari 2008 19:34

Typiskt när man är ledig så måste man städa & tvätta m.m

Men imorn så ska jag & Ankie shoppa loss på stan. Det händer mig ca 1 ggr vartannat år, sist var med Ankie när jag flög ner till henne i Kristianstad för ca 2 år sedan! Så det behövs...

Sen ska jag jobba journatt, börjar 15.00

Bushundarna har öst hela dan.

Mira är mkt piggare nu & verkar frisk. Men jag funderar på att börja ge henne glukosamin & ev köpa en väska som hon kan bära på promenaderna.

Är det nån som har erfarenheter av nåt av det??


Ha!

Av Helena - 8 januari 2008 10:12

Jag har gått ner 1½ kg på 1 vecka!

Nu ska jag & Andreas kämpa hela våren med bra mat & motion!

Man vet ju hur man ska göra, men motivationen brukar tryta, men nu känns det bra.

Idag slutar jag 12, sen blir det långpromenad med hundarna & spela spel med barnen hela kvällen.


Av Helena - 6 januari 2008 20:28

Det känns som jag jobbar hela tiden...

Hela helgen 10-21 & må 12-21 & ti 7-12.

När ska jag hinna träna hundarna då?!? Och träffa barnen?

Jag får iaf promenader på jobbet, för vi ska gå ca 1 timme om dagen med en tjej här.

William åker till Paris på fredag med sin pappa & hans tjej. Han är nervös redan....men det går nog bra!



Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards