Alla inlägg under februari 2008

Av Helena - 18 februari 2008 13:00

Jag fick jättefina mörkrosa rosor av Andreas & barnen på alla hjärtansdag! Bild kommer!

Jobbar hela dan idag, men imorn slutar jag 12, så då ska jag träna med hundarna & hitta på nåt kul med Charlie, Wille är hos sin farmor, dom skulle till cosmonova imorn. Kul!

Snart kan vi åka till huset i hassela! Fin bild från kölsjön.


Av Helena - 16 februari 2008 19:30

Jag vill vinna 25.000:- i 25 år, så jag slipper jobba! Jobbar 4 dgr nu & hinner knappt va hemma....

Av Helena - 15 februari 2008 17:00

Idag var det sol & det snöade samtidigt...skumt...

Hundarna rejsade som bara den & tyckte det var mysigt.

Mira har börjat äta glucosamin idag, så nu ska vi se om hon blir mjukare i lederna. Hon är mkt bättre än i höstas, men travar mest för att avlasta höfterna, tror jag.

Freja bäddar & har sig, hon är mer skendräktig än nånsin...Jag tränar hålla fast apporten, inne mest nu & det funkar bra.

Stella kan sitt, ligg & stanna kvar bra nu & inkallning. Apporten är hon helt ointresserad av...


Ikväll blir det lite städ & mysa i soffan med hundarna. Killarn åkte precis iväg & ska åka lastbil helan natten.

Nu ska jag se american funniest homevideo, vi har precis fått 5:an på visasat!

Av Helena - 13 februari 2008 20:33

Först blev det dammsugning, sen nån timme i telefon & planera läger med Sara. Kul!

Sen var jag & mockade åt alla 4 hästarna, longerade & red Chevalle.  Sen longerade jag Filip & löshoppade honom, medans Stella & Freja tittade på. Stella var helt exstas.

Sen tränade jag hundarna, en & en på paddocken, det var ju perfekt!

Att jag inte har kommit på det förut...

Ska nog tävla ettan med Freja igen, det går bättre & bättre dag för dag.

Sen grillade vi korv med mormor på slighögen. Och sen åkte vi & hälsa på kompisar i Gela...

Nu är jag helt slut! Hundarna med... Ska upp kl 5.45 & jobba imorn!

Go natt!!


Av Helena - 11 februari 2008 18:04

Kolla in länken: Baksidan av hundvärlden.


 1 februari: Allt fler hundägare blir föremål för myndigheters åtgärder av olika slag men fortsätter sin verksamhet ändå. 
- Läkaren i Valbo/Gävle fick alla sina burförvarade hundar omhändertagna i november, men hon hade snabbt nya hundar och kontaktar folk för att köpa fler.
- Värmdökvinnan som fick ett rekordstort antal småhundar omhändertagna fick djurförbud. Ändå dök det upp nya hundar i hemmet förra året. 
- Hundförsäljerskan i Nässjötrakten kör på som vanligt, skaffar ständigt nya djur av olika slag och annonserar både vuxna och valpar. Detta trots kommunens polisanmälan för brott mot djurskyddslagen nyligen.
- I Skåne omhändertogs 25 pudlar hos en äldre dam häromveckan. Samma kvinna var omskriven redan för tio år sedan, då med dubbelt så många pudlar i Hörby.
Djursamlare verkar inte fatta vad som gäller utan försöker ofta kringgå myndigheters beslut genom t ex skenöverlåtelser eller flytt. Det förefaller handla om människor med hybris, mani och psykisk störning.  

Skitfolk!!



Av Helena - 10 februari 2008 18:56

Idag tränade vi på klubben. Det var blött, men det kom nog ca 10 hundar + ägare ändå. Det var kul!

William följde med & gick med Mira, Stella är för stark för honom. Andreas får nog följa med & träna henne, så jag hinner träna Freja mera...(det var ju trots allt dom som "mest" ville köpa Stella).

Vi ska lägga viltspår åt dom i veckan, det ska bli kul. Bara jag håller mig frisk, jag har nog lite feber & har ont i halsen idag...

Av Helena - 9 februari 2008 15:16

Leveransklara i april.

Av Helena - 8 februari 2008 17:57

Sitter & väntar på A & M. Ikväll blir det party! Har gjort god mat & köpt en massa gott dricka.

Imorn blir det lugnare, på otbks årsmöte. Det brukar inte gå så vilt till där, men det är kul ändå.

Igår/inatt var Stella med mig på jobbet. Det gick jättebra. Hon tyckte dom var lite konstiga som inte kan prata & låter mkt ist. Men det är perfekt socialträning. Nu är hon trött. Jag passar på när föreståndaren är i thailand...man får inte ha hundar på jobbet längre...;-(

Nu fick dom varsitt märgben, det är hundarnas party!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards