Alla inlägg under augusti 2008

Av Helena - 18 augusti 2008 20:41

Igår var vi första gången på agilitykursen. Det var jättekul & jätteblött!

Vi tränade på hopphinder & slalom. Stella fattade direkt. Där kanske vi har en gren som vi fastnar för till slut...Nu när jag lär mig mer hur man gör, så kanske jag kan lära William så han kan träna med Freja också :)

Nu jobbar jag första kvällen efter semester...hade tagit fel på dag, så jag kom lite sent hit...men det är lugnt.

På dan hade vi lite kalas för Andreas fyller år idag! Grattis älskling!!

Av Helena - 16 augusti 2008 10:18

Vi blir hemma idag på dan. Andreas mår inte bra, så vi åker nog in på cruisingen ikväll ist.

Imorn börjar agilitykursen! Det ska bli kul.

Av Helena - 15 augusti 2008 15:20

Håller på att städa garderoberna, så kan vi sälja barnkläder & gamla grejer på www.tradera.se 

Många bäckar små...Funderar även på att åka till bakluckan i Östhammar & sälja lite, ev nästa helg.

Annars så håller vi på att sätta upp hundgården, den är nästan klar nu :) det är bara 2 sektioner + grinden kvar. Den blir ca 40 kvm. Och så får Stella & Freja en stor hundkoja på ben.

Mira lär ju aldrig vilja vara i hundgården, ev om det finns en fåtölj där...

Nån som har en över?

Nu åkte Andreas, Freja & Knodden ut & plockade svamp.

Hoppas dom hittar lite så jag kan lära hundarna att söka kantareller. Stella fick vara hemma, för hon haltar lite än. Och ikväll ska dom få busa med flatten Blacky & pudeln Cocos, det räcker nog för henne.

Imorn ska vi in till bilutställningen i slottsparken.

På tisdag så är min semester slut...Mne jag har sparat sem dagar till hösten med ifall det behövs.

Tjingis halloj!


Av Helena - 14 augusti 2008 13:55

Om ni vet folk som vill pierca sig, så hör av er!

Vi behöver pengar!

Andreas har piercat ett hundra tal, i ett par år nu. Han har gått en distanskurs ifrån usa om piercing.

Han piercar ögonbryn, öron, näsa, läpp, tunga & navel.

200-250:- inkl smycke.


Har ni nån idé på vad jag kan tjäna pengar på??



Av Helena - 13 augusti 2008 21:16

Stellas ben är mkt bättre. Hon haltar men det är inte mkt. Freja har varit lite fånig idag, för det har ju åskat ett par ggr...

Jag & Andreas har börjat sätta upp hundgården. Det ska bli skönt att ha den när dom löper nästa gång.

Sen gjorde jag pannkakor & blåbärspaj med vaniljsås & bjöd ett par kompisar på. Mums!

Av Helena - 12 augusti 2008 20:18

Finskt CV till ett jobb som präst i Sverige


Tå ja såk i annons att ni sökte vinskspråkiga brästen, dänkte ja,
joppet är mitt!!

Ja har pra meriter sen titikare, nu ja räkna tom:

1) Krundskola klass 1, 2, 3, 4, 5, 6, och halva suan
2) Konvimerad
3) Joppet: ja ha inte joppat på syrka förut, men ja har varit me på
kusinens pekravning
4) Ja är van att plattra vädret, så ja kan nog bredika pra.
5) Ja är också jäveln på planda krokkar, så ja kan servera nattvarten


NU JA UNDRA?

Lönen, met mina meriter grävs en hök lön, ganse 40 000 kr./mån. Och
sänstepil kräver ja. Saap Aero, samma som syrkoherden har, ja dror
nämliken på jämlikhet.


Ja har kått många kurser, nu ja räkna tom:

1) Säljkurs halva feckan
2) ABF-gurs, lär dig spela kitarr för nupörjare
3) Konkurs. De va konsti kurs
4) Tatautpildning
5) Utpildning för olika porrmaskiner, så jak är tuktig på att porra om
nåke ramlar ner så kan jag porra upp det igen.

Ja ser fram att vå åka på mer gurser helst till Nutbu, tär är pra trag
med ristiprud och parn-lickan. Ja tycka om liv på luckan.

Hoppas no kan pestämma snappt, stämplingen tar snart slut. Dveka ej,
nästa vecka har ja säkert nutt på kång!

Typ innepannby.

Av Helena - 11 augusti 2008 18:32

Jag fick feber & hosta efter festen. Vi var några st som höll ut till halv 4 på morgonen...

Kul hade vi!

Nu måste jag fixa lite pengar för f-kassan har strulat till det för Andreas...Jävla skit...man ska tydligen veta allt som ändras där också!

Är det nån som vet nåt bra sätt att tjäna snabba pengar??...förutom att gå på gatan...

Av Helena - 9 augusti 2008 14:40

Idag är det 1 år sedan jag började blogga! Herregud vad tiden går fort!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards