Alla inlägg under oktober 2008

Av Helena - 17 oktober 2008 18:19

Nu har vi cyklat till slighögen & barnen har grävt några bunkrar där ;)

Hundarna rejsade i full fart. Det var tydligen 2 hundar som dött där förut, när dom fick ner sligdamm i lungorna, men det har inte varit så dammigt när vi har varit där, som tur är....

Och nu har jag försökt spelat gitarr hero...det gick inte alls...Charlie är helt otrolig på det!


Av Helena - 16 oktober 2008 15:47

Känns som allt går bra nu!

Jag fick samtal från hon jag sålde Winston, andra hästen jag hade.

Och hon frågade om jag ville köpa tillbaka honom billigt. Klart jag vill det!

Bra att jag sparat alla vagnar m.m Dessutom skulle jag få med täcken m.m


Och Andreas & Mange håller på för fullt att snickra både här & där, så snart har vi ett gästrum i förrådet, alias boden.


Nej nu lär jag jobba vidare, ska göra ugnspannkaka här nu.

Av Helena - 14 oktober 2008 10:57

Nu har vi varit på prommis, med 3 hundar & 1 häst!! Filip är bara bäst!

Vi gick bort uppåt skogen & sen in en bit i skogen & han bara följer med som en stor st:bernhard.

Han blev lite rädd en gång när hundarna dök upp bakom ett träd i 180 km, men lugnade sig när han såg att det var dom.

Nu ska vi fika med en kompis innan det är dax att åka tillbaka till jobbet.

Ev hinner jag dammsuga med, disken är klar...

Av Helena - 13 oktober 2008 20:10

Heter mitt gruppboende som jag jobbar på. Det känns nästa som man är fågel i en bur, för man är här jämt...

Idag har jag feber & gör inte så många knop. Ska förhoppningsvis sova inatt. Om ingen annan tycker nått annat...

Om jag är piggare imorn så ska jag cykla en sväng med hundarna, innan jag ska tillbaks till jobbet på em. Är bara ledig mellan 8.00-14.00

Andreas har köpt gitarr hero spel, tv-spel, åt barnen idag.

Så nu är han världens bästa pappa! Det lönar sig att bära ved...

MH

Av Helena - 11 oktober 2008 20:06

Nu har jag gjort MH= mental beskrivning med Stella.

Det gick som jag trodde. Hon blev rädd, men lyckades lösa allt & hon fick beröm av beskrivarna. Hon är en ung hund med mkt nyfikenhet i sig. Jätteroligt att få göra det, eftersom inte blandraser får göra det  annars, hon har ju bruksraser i sig, testen visade ganska bra att det är gjort för bruksraserna.


Nu ikväll var Heli & Jonny över & fikade. Men Andreas mådde inte så bra, så det blev inte så länge, & Jonny skulle se fotboll på tv...


Av Helena - 10 oktober 2008 16:44

Idag har jag mest rensat svamp, Andreas har nog plockat 25 liter trattisar. Så nu är det stekt, förvällt & torkat.

Sen cyklade vi en sväng jag & Charlie & hundarna.

Nu ska vi till mamma & hjälpa henne & möblera om & sen ska vi vidare till Alunda & äta tacos hos Helena "Hillary". Dom har flyttat tillbaks till Alunda efter en visit i Vittinge...


Jag ska gå M3 utbildning i november, påbyggnadskurs på mentalutbildningen. Najs!


Filip:


Av Helena - 9 oktober 2008 19:01

Idag var jag till Anna & fikade. Det blev ingen skogspromenad....ösregn...

men hundarna öste på i flera timmar med Vayo.

Sen åkte vi till Tierp på höst marknad. Det var kul, jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på 10 år! Vi har nog känt varann i 30 år...


Klara är med kattungar igen...Hon é hopplös...men som tur é så verkar det lätta att sälja hennes ungar.


På lördag ska jag göra MH med Stella. Dom ska ha inoff MH/MT vid Kydingeholm för blivande testledare. Det ska bli skoj!


Av Helena - 8 oktober 2008 19:40

Så har jag jobbat klart! Det blev 46 h på 2½ dygn...men nu é jag ledig till på måndag. Skönt!

Imorn ska jag & Anna ut & plocka svamp & sen gå på marknad. Kul!

Och så har det äntligen blivit klart med Andreas & försäkringskassan!

Det blir nog en bra höst till slut!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards