Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Helena - 9 maj 2008 20:11

Idag var det begravning för farfar. Det är tråkigt att det blir så, men prästen gjorde det ännu värre genom att vara så jävla tråkigt & djup...suck...

Det enda roliga är ju att träffa närmaste släkten, det har jag knappt gjort sen vi gifte oss för nästan 6 år sedan. Bara faster & farmor & farfar.

Så nu på kvällen har jag bestämt att vi ska ha tjejfest i slutet på maj!

Måste ju liva upp lite nu känns det som. Det var ca 10 år sedan jag var på tjejfest & då hade vi pyjamasparty!

Kommer ni ihåg det tjejer?


Av Helena - 9 maj 2008 10:20

William & jag cyklade 1 km med Stella på em idag.

När jag kom till klubben var det utställningsträning, så jag gick ner på agilityplan en stund. Vi har inte tränat det på över 1 år. Men Freja kom ihåg hindrena, tunnlar, däcket, a-hinder, vippbräda m.m Hon var jätteduktig, fast sen sköt dom uppe i skogen så då blev hon väldigt låg & loj. Varför i h-ete avlar man på skotträdda hundar!?! Både hennes mor & farfar var otrolig skotträdda & åskrädda!

Stella provade agility för första gången. Hon hoppade, gick upp på A-hindret, däcket en gång, sen skulle vi prova tunnlarna, men hon ville inte ha mitt godis då så jag hämtade Freja & skickade in henne före, då skena dom hur som helst i båda tunnlarna, fram & tillbaks.

Sen satte jag in Freja i bilen & satte på radion, för vi skulle ha skottträning på plan. Stella fick träna sitt stanna kvar, ligg stanna kvar & kontakt medans dom sköt, men hon bara tittade till lite var ljudet kom ifrån, sen bryr hon inte sig mer. Skönt! Hon får inte vara med Freja när det smäller för Mira har tagit efter.....Hon skakar när det smäller nu....

Sen gjorde jag en budföring med Stella för första gången, med Heli & det funkade direkt! Kul. Akira & Hezzy hjälpte jag till med också. Budföring är kul, för då får hundarna springa & vi behöver bara stå still :)

Freja fick göre en platsliggning på 2½ minut sen med alla andra. Men hon var tagen av alla skott, hon skakade hela tiden, så sen slapp hon göra nåt

mer.

Sen hade vi instruktörsmöte med diverse disskussioner om kurser, öppet hus & hur vi ska få fler intresserade att hjälpa till & hur vi andra kommer vidare i sin träning, alla som vill vidare söker hjälp från andra klubbar, det är synd att vi måste göra det...

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards