Alla inlägg under april 2009

Av Helena - 17 april 2009 17:37

Imorn ska jag skriva på lydnadstävlingen på hundklubben. 14 hundar tror jag det var. Jag har aldrig gjort det, så jag hoppas jag hör vad domaren säger...

På kvällen ska vi grilla här hemma med diverse kompisar =)

Av Helena - 17 april 2009 12:04

Kanske på foten...

 

Av Helena - 16 april 2009 22:51

Skrev ett litet inlägg om svenskt hundfoder & miljötänkande på vovve & det blev vilda diskussioner. Kul!

65 st som skrivit på ett par timmar =)

Klass färskfoder verkar säkrast, eller??  Mina hundar gillar inte det....

Av Helena - 16 april 2009 13:35

Nu ska jag ta pappas fordbuss o dra till jobbet...alla våra bilar e trasiga...skitbilar!

Av Helena - 14 april 2009 20:53

Hitta hem!

Jag såg precis Hitta hem & det var Frejas sk uppfödare som hade flatt valparna. 

Kennel Beauty nights.

Nu får man ju verkligen hoppas att hon aldrig mer får registrera hundvalpar hos SKK.

För hon har ju varit avstängd förut med för vanvård....Det är för jävligt att man kan göra så, men förhoppningsvis så har dom koll på henne & så har/ska dom införa så det blir lättare för alla kommuner att kolla upp såna personer. Bra!

Freja hade 1 kull hos henne, vi hade henne på foder, & jag kände inte igen henne när hon kom tillbaks. Mager, juverinflammation & öroninflammation......Och sen så var tikarna aldrig längre än 6 veckor med sina valpar...

Ja det finns mkt atta säga.

Usch, skulle vilja tala om för Freja att det inte var meningen att skicka henne till en sån elak människa.

Hon slitit ut Freja i öronen när hon varit här & ska trimma & klippa klor inför nån utställning...

Faaan att man inte våga säga nåt!!!

Men jag trodde nästa inte mina egna ögon när sånt hände...

Nu ska hon aldrig mer få ta i Freja iaf!


Av Helena - 13 april 2009 07:24

Ikväll drar vi igång allmänlydnadskursen. Får se hur det går då, vad det är för folk & hundar =)

Imorn är det Hitta hem med 14 hundar...

http://www.tv4.se/1.916151/hitta_hem?episodeId=1.918166



Av Helena - 11 april 2009 18:20

Är på jobbet med en svår pollenallergi...faan...men inte kan jag ta det lugnt...Vi har krattat & sopat uteplatserna, 2 st. Och ställt ut utemöblerna & grillen. Imorn ska vi gå på bio, 3 st boende & 2 personal, Marley & jag. Det ska bli kul. Dessutom så är det storhelgsob =)

Kan nästan inte bli bättre, förutom att jag hellre är hemma & grejar då förstås.

Men sen så fick jag så pass bra löneförhöjning, så jag är faktiskt nöjd!

Fast nu ska vårat boende ut på upphandling nästa höst, så vi får se om det blir privat då...

Hej hopp!

Av Helena - 10 april 2009 11:15

Grattis Åsa-Teres & Jocke till eran flicka som kom inatt!

Kolla på Hitta hem på annandagen, min "sk" uppfödare är med där......=(



Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards