Alla inlägg under oktober 2007

Av Helena - 19 oktober 2007 08:52

Igår hade vi medlemsmöte på hundklubben. Vi var ca 15-16 st! Ungefär som på årsmötena. Det är lite konstigt, med tanke på att det är ca 240 medlemmar... Det var nog bara hälften av styrelsen med också. Men men, så blir det ibland. Det går mkt förkylningar nu.

Före mötet så höll jag i torsdagsträningen. Det var nog 8 st med på platsliggningen. Vi är några som kommer att fortsätta torsdagsträningen i november med. Man behöver ju träna fast det blir regn & rusk! Och lampor finns det ju på plan.

Jag har börjat om med apporteringen & ställande under gång med Freja. Det går sådär...Hon tuggar gärna på apporten om hon håller i den längre stunder. Ställandet går bra, hemma, men det ska helst gå på plan med...men det kommer nog... Jag kör med klicker. Det ska bli jätteintressant att gå klicker kursen i november så jag får se om jag gör rätt!


Idag ska vi till doktorn med Charlie, han har hostat sen förra torsdagen & har feber. Vi får se om det blir penecillin på han med...



Freja & Nisse gosar i sängen

Av Helena - 16 oktober 2007 09:12

Jag jobbar extra idag igen...Kassan behövs fyllas på inför julen...

Men det är ganska lugnt här.

Igår spelade vi brännboll , jag ,andreas, william, charlie, freja, mira & stella.

Freja är expert på att hämta bollen, lite svårt ibland bara med en hängande stella i bakhaserna...att hon inte ledsnar...hon är alldeles för snäll mot stella. Freja skenade efter bollen, kom till mig med den & sen kastade jag den till andreas & han brände. Ungarna hann ofta varva 2 ggr. hihi. Mira stod och lutade sig mot mig & höll lite koll, tyvärr fick hon bollen på sig 1 gång, usch, hur kan dom jaga den, dom är knäppa tycks hon tänka...Det var kul iaf & alla blev aktiverade!


Tillbaks till jobbet, det kom ventilations killar nu från u-a hem!

Av Helena - 14 oktober 2007 15:44

Idag är det full fart här. Barnen har en kompis här. Och dom är ganska trötta efter gårdagen. Vi var inte hemma förrän ett inatt. Men det var jätte kul hos Nilla, Peter & Dennis. Nilla & jag var till morgongåva & handlade lite vinterkläder, det var ganska billiga kläder där.

Killarna satt mest vid datan & tv-spelen...

Hundarna var också med. Men svartingarna fick mest sitta i bilen när vi inte var ute med dom. Dom röjer lite för mkt när dom är två :-)

Prinsessan Mira fick ligga kungligt i Nillas säng. Hon är ju sjuk, så hon får inte ligga kallt.

Nu ska jag laga lite mat innan hundpromenad & lite träning!

I´l be back!

Av Helena - 12 oktober 2007 17:08

Freja väntar på fika...

Idag blev det långprommis i höstvädret. Skitkallt! Fast vi har ingen snö iaf. Hundarna har fått 2 nya leksaker som jag köpte av Annas syrra. Hon har hundbutiken i Björklinge, & det är jättebilliga leksaker, koppel & täcken där. Så nu leker Stella & Freja hela tiden med varann.

Imorn ska vi hälsa på gamla kompisar i Järlåsa. Kul!

Av Helena - 11 oktober 2007 08:48

Min klasskompis hade lagt ut klassfoto på oss från 8-9:an!!

Men jag vill bara visa 9:ans...Gissa vem jag är?!?

Av Helena - 11 oktober 2007 07:56

Kamera batteriet verkar dåligt. Så korten kommer senare..

Det blev ett nytt hus åt kaninerna sitället för en raket. Dom vart jätteglada. Den svarta lilla kaninen har flyttat till min jobbarkompis, så nu har vi "bara" 3 st långhåriga kaniner. Skönt,, jag ska kastrera Dennis så han kan ihop med tjejerna sen. Det är roligare om alla kan vara ihop.

Stella hostar  lite lite grann, så kennelhosta har väl nåt hit.

Mira var till vet igår, hon fick en ny penicillinkur på 20 dgr. Hon har nån infektion i kroppen fortfarande. Tempen var på 39,3. Men det blir nog en höftröntgen ändå sen, för hon är väldigt stel & orörlig. Hon travar bara när vi är ute för att avlasta höfterna. Men vet Per vill inte söva & röntga henne när hon har inf, så det blir senare.

Kursen igår gick jättebra, det är bara 2 ggr kvar. Vad fort det går när man har duktiga & intresserade kursdeltagare!

Idag ska William till tandis i stan, så då passar vi på att handla vinterskor, hundmat, penicillin m.m

Hörs sen!




Av Helena - 9 oktober 2007 16:32

Efter att ha jobbat 2 nätter så har jag sovit hela fm.

Men sen var det full fart igen. Jag & Andreas har byggt en carport till åkgräsklipparen! Äntligen! Vi köpte gräsklipparen förra året & nu så börjar det bli klart, bara taket kvar. Andreas fick såga lite & jag spikade upp all fjällpanel. Han har ju ont i armarna... det har jag med nu...det känns att det finns muskler nånstans i armarna...det blev väl en 80 spikar ungefär!

Hundarna var med & kolla så det gick rätt till, Stella kan konsten att stå ivägen. Mira var jätteglad & hoppade & grävde i en lövhög & Freja trodde att hon var en pointer, för hon står & glor på kaninerna blickstilla hela tiden.

Imorn ska jag med Mira till Veterinären igen, hon skrek till idag igen när hon gick ner ifrån soffan, men hon är piggare iaf. Ev så ska vi röntga höfterna.

N ska vi ut & bygga en raket!

Bilder kommer...


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards