Alla inlägg under oktober 2007

Av Helena - 7 oktober 2007 21:55

Idag var vi på promenad till gruvan. Freja & Stella badade glatt i det stora gruvhålet. Mira tittade på & Brisen & Akira badade mest tassarna. Det ska vara 300 m djupt på vissa ställen så det kändes lite läskigt... Sen kollade vi runt lite på gruvområdet. Jonny & Heli hade inte varit där förut. Sen gick vi hem & käkade god mat!

Nu är jag på jobbet igen, fan att man måste jobba med...


Freja lägger näsan i blöt...

Av Helena - 5 oktober 2007 18:35

Katten, Abbe , åkte med hem igen, karln?!? hörde aldrig av sig...Men han, katten, var ganska lugn på jobbet, bara inte chefen får höra nåt, för då blir det livat. Vi får inte ha djur där, trots att ingen är allergisk & djur är bra för autister & utvecklingstörda!

Mira var lika idag i skogen, först fullt ös & sen orkar hon knappt gå hem igen. Ska hon koppelrastas? Eller ha ett roligt liv?

Dom andra 2 busarna är det fullt ös på, Charlie leker med dom, dragkamp & kull. Time out säger Charlie när dom ska sluta...Undrar om dom förstår...hihi.

William & Andreas åker lastbil. Andreas har fått abstinens, tror jag, han har ju varit sjukskriven i över 5 år. Så då är kul att åka med Peter & Dennis inatt!

Imorn ska jag jobbar extra, det behövs när vi ska till veterinären igen!

Chip & hajk!

Av Helena - 4 oktober 2007 23:14

VI är på jobbet, ja du läste rätt, VI,  jag & en kattunge...Han skulle säljas till min jobbarkompis ikväll, men när jag ringer honom, när jag nästan är framme, då var han i sollentuna...Vill han verkligen ha en katt om han kunde glömma det?!? Vi åker nog hem imorn bitti igen!

Annars så blir det nog en lugn natt, jag har städat en massa nu & det behövdes,det var länge sen nån gick igenom skåp m.m

Idag på promenaden så var Mira jätteglad & sprang ett tag, tills hon var helt slut, men det var kul ett tag iaf!

Pappas hund Ceasar har också fått borrelia! Penecilin i 20 dgr! Undrar om det är mer borrelia eller om det ä'r för att det är så mkt fästingar, men Ceasar har inte haft så många fästingar...men det räcker ju med 1 om den är smittad.

sov gott-hårdrock

Av Helena - 3 oktober 2007 09:04

Nu är Winston såld. Jag hade lånat ut honom till bekanta i hälsingland, Njurunda, i ca 1 år. Så igår åkte vi upp & hämtade honom. Men nu har jag sålt honom till rasbokil, nära & bra!

Nyss pratade jag med Vet. Per & bokade en ny tid åt Mira. Vi ska dit nästa vecka. Hon mår inte riktigt bra än. Hon är stel i höfterna & är väldigt kontaktsökande & ibland tycker jag att hon flåsar & det brukar hon inte göra...

Nu ska vi ta en promenad.

Håll koll på era hundar, för det går kennelhosta lite överallt runt Uppsala!


Här är Winston igår i transporten.

 



Av Helena - 1 oktober 2007 17:22

Visst är det fina färger ute nu!

Vi hade möte idag & from 19/11 ska vi byta schema på jobbet, så sen ska jag jobba dag, natt & sovande jour. Det blir mer tid på jobbet jämfört med nu. Så blir det när uppsala kommun ska spara in 23 milijoner nästa år!


WILLIAM & jag & Freja ska ut & cykla nu!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards