Alla inlägg den 13 november 2007

Av Helena - 13 november 2007 18:31

Idag efter städning m.m så var jag ut & lekte med hundarna, sen gick jag in & klickade Freja & Stella när dom busat av sig. Freja & Mira fick vara på altan när jag höll på med Stella. Jag klickade ögonkontakt, sitt, ligg, sitt-stanna kvar-ögonkontakt, sen provade jag targetstickan,att hon skulle lukta på den, den fattade hon lite grann av, ibland. När vi tränade sitt-stanna kvar, så var det 4 huligankatter som försökte ta köttbullarna....som jag kastade iväg.

Freja tränade jag, sitt, ögonkontakt, snabba ligg, stå, fotpositioner med ögonkontakt, sitt-stanna kvar med ögonkontakt. Vi har lite halvdålig ögonkontakt kom vi på i helgen, så får vi upp den så löser det nog lite av linförigheten. Sen körde vi apport, 1:ans, och det har aldrig gått s bra som idag! Kul att få bra tips, och så fungerar det på en gång! Hoppas det håller i sig! Nu ska vi träna inne ett tag, har jag bestämt, så vi befäster det mkt innan vi går ut.

Sen körde vi targetplatta( kakel platta) som hon skulle gå fram & nosa på, det tycker Freja är kul, men ibland såg hon ut som ett frågetecken.Men hon kommer på mer & mer vad det går ut på. Targetstickan fattade hon inte alls tror jag, nytt försök imorn.=)


Kall träning i lördags

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards