Alla inlägg under december 2007

Av Helena - 22 december 2007 02:31

NU är vi skitfulla!!!

Av Helena - 20 december 2007 12:57

Inför julen! Det är skönt, nu ska det bara lagas mat & slå in sista julklapparna.

Jag köpet färskfoder, bravo plus, som jag ska prova ge hundarna blandat med doggyn. Ska bli kul att se om Mira går upp nåt. Hon fick en burgare nyss. Det åt hon upp på 1 minut!! Det är rekord för henne!! Mums, mums.


Imorn blir det glöggfest här med lite kompisar!

Av Helena - 19 december 2007 16:36

Jag sökte ett heltidsjobb, dagtid på uppsala hunddagis!

Det var 79 sökande, men bara några fick komma på intervju, så nu får vi se...Vi pratade om lönen & det lät inte omöjligt att få upp den lite.

Det är ca 50 hundar där, hundsim & butik, så det skulle vara skitkul att få det!

!

Av Helena - 18 december 2007 22:38

Vi får se om jag kan förhandla lönen imorn...annars blir jag kvar som boendeassistent.

Av Helena - 17 december 2007 09:56

Nu blev jag jättenervös!! Jag har sökt ett drömjobb & nu ringde dom & sa att jag ska komma på intervju på onsdag!!

Den enda nackdelen är att lönen inte är den bästa, men det löser sig nog...

Så hur ska jag förbereda mig nu då??

Han frågade hur lång uppsägningstid jag har på kommun, ca 1 månad tror jag. Ska kolla det imorn!! Chefen kommer bli gråhårig(are)...hihihi.

Av Helena - 16 december 2007 20:38

Idag har jag bakat matbröd & mera kakor. Dom har en tendens att bli uppätna...så jag frös in nästan alla när dom svalnat, tänkte ha lite till jul med =)

Sen tränar vi vacker tass för fulla muggar, Stella börjar fatta nu, Freja har inte gjort det förut, men när det blir konkurrans så gör hon det tom ståendes!

Imorn ska ev jag & Sara lägga person spår åt varandras hundar, det ska bli kul att se om det går bra. Freja har bara gått viltspår sen i juni & Stella har aldrig gåttt nåt personspår.

Av Helena - 15 december 2007 23:03

Med Freja & upptäckte att hon hade nåt som satt fast vid öronen! Antagligen löss!! Det fanns en på Mira med, som sög blod...Det fanns bra info på www.apoteket.se Så kolla era hundar. Det är vanligast på hösten/vintern...

Vi har varit & käkat julbord ikväll! Mums.


Löss
Löss är relativt vanligt hos hund. Det finns receptfria medel som fungerar både förebyggande och som behandling när lössen redan angripit hunden.

Löss är platta, brungula och orsakar klåda, ibland även hudskador. Löss är artspecifika vilket innebär att hundens löss inte kan angripa katt eller människa.

Observera att Exspot vet. som används till hund inte får användas till katt.

Kontakta veterinär om

  • du misstänker annan ohyra (skabb)
  • du inte får effekt av behandlingen
  •  hunden har svår klåda och/eller blir allmänpåverkad.

Av Helena - 15 december 2007 15:10

...pengarbrist...så det blev ingen utställning i år.

Siktar in mig på världsutställningen ist. Det är ju första gången vi har det i sverige!! Det blir 4 dagar & ca 400 raser, 3-6/7-08!


Vi var ner & tränade idag ist. Jag ,Sara  & Jenny. Vi tränade budföringar med alla, tom Stella. Det gick jättebra, fast det var första gången. Sen lite inkallningar, hopp & sitt stanna kvar, med störningar.


Freja ligger platsliggning


Freja sitter för inkallning


Inkallning

 Jenny & Cox tränar kontakt


Hezzy väntar på inkallningen..

Och drar iväg!

Yes, äntligen!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards