Alla inlägg under december 2007

Hm

Av Helena - 7 december 2007 10:29

Ska jobba 36 h i helgen, med början idag kl 12.00...suck..får träna hundarna på måndag före instruktörsmötet. Pappa & brorsan kommer hit idag & stannar med Andreas hela helgen, så han får fullt ös! Dom har 3 hundar med...


Av Helena - 6 december 2007 19:52

Har jag haft. Vi var till mamma & hjälpte henne med bilen, hon hade inget lyse i fram... Hundarna, dom 2 svarta, badade i dammen...det luktade inte hallon precis... Mira bara tittade & skakade på huvet. Men kul hade dom!

Sen vilade jag en stund, innan Anna ringde, vi planerade   inför instruktörsmötet på måndag.

Nu har jag bakat bröd, frallor, med hjälp av 2 hundar som tittade på =)

Mysigt att greja hemma när man är ledig.

Jag jobbar hela helgen & Andreas ska på konserer både på lördag & söndag!! Är det rättvisst? Jag jobbar & han gör av med pengarna, nej skämt & sido, det gör inget. Jag köpte biljetter till mig & mamma i julklapp till Björn Skifs på musikens hus i mars.

Barnen är förhoppningsvis hos mormor i helgen, men som en del vet så vill Charlie "Åke hem" hela tiden....

Av Helena - 5 december 2007 09:42

Ont i hela vänster sidan så in i hel---ete!


Du kan säga vilka dumheter du vill till en hund. Den kommer ändå att ge dig blicken som säger " Åh, herregud, du har rätt! Det skulle jag aldrig ha kommit på själv." Sean Connery

 Om du tror att du är en person med inflytande, försök att kommendera någon annans hund. 

När en mans bästa vän är en hund så har den hunden ett problem. Edward Abbey 

Om din hund ogillar någon - kanske du bör göra detsamma. 

Pengar kan köpa en fin hund, men bara vänskap kan få den att vifta på svansen. 

Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund.

Av Helena - 4 december 2007 08:45

Jag var så dum att jag la hälften av alla kakor, ca 30 st på bordet & gick till datan medans dom svalnade. Sen hörde jag skrammel & sprang ut i köket, då hade Stella ätit upp ALLA redan....suck...så hon blev utan kvällsmat. Som tur var så var det ingen choklad i, men willlys vetemjöl, fungerade bra ;)

Nu ska jag jobba, slutar 21 ikväll tror jag & imorn jobbar jag 12-21. Hoppas det blir bra lön 22 december, för annars är det ingen ide att jobba 96%!


KOLLA IN TANTEN MED SIN HUND! (kul, Carina)


http://www.youtube.com/watch?v=GgM0jXi7HaA

Av Helena - 3 december 2007 17:44

Ännu en dag har gått.

Jag jobbade extra inatt, blev inbeordrad, så då är det bra med kosing!

Idag har jag pratat i telefon, telefon & telefon, känns det som...Men jag har även hunnit att baka småkakor & kladdkaka! Jag är ingen mästare på kakor, men dom smakar gott iaf!

Snart ska vi äta pan pizza, en kompis bjuder! mmmm

 Mira är piggare idag & har ingen feber, jag kollade för säkerhets skull. Freja löper & Stella äter kakor!

På måndag ska jag hälsa på mopsar & boxrar i vattholma! Det ska bli kul, hon har en hanvalp kvar på 8 v om nån är sugen...hihi...

Ni som kollar bloggen, skriv gärna ett inlägg, det är kul att se vilka som kollar in här...Och svara på julfrågan!

Tack o´hoj- julkorv!

Av Helena - 2 december 2007 19:07

Vi var till slighögen på fm. Sara ,Louise & jag & 5 tikar! Det var lite spänt mellan Freja & Hezzy. Dom rök ihop 2 ggr, men slutade direkt när vi kom fram. Så sen fick en av dom turas om att vara kopplad, då gick det bra.  Det var fullt ös på dom. Utom Mira, hon tiggde mest frolic av Louise, sen så verkar hon lite stel i bak, så imorn ska jag ringa vet om röntgentid.

På em så julpyntade jag & satte upp en massa lampor! Sen kom Nilla & Peter över & åt & hämtade Dennis.

Det har varit en rolig helg! Nästa helg jobbar jag...


Louise, Mira & Wilda



 Min kong!



Av Helena - 1 december 2007 19:16

Idag var vi ner & tränade. Det var ett tag sen, så det var jättekul! Det var 10 hundar med diverse förare. Stella tränade jag sitt, ligg & stanna kvar med & lite fotgående. Hon är duktig så länge hon har focus på godiset. Annars finns det så mkt annat att kolla på! Freja var duktig på allt utom apporteringen, den tuggar hon på, när vi är på klubben, så nu ska vi bara träna med den hemma.

Sen var vi in & fikade innan hemfärden.

På em var vi till stan till www.Nickis.se så barnen fick leka av sig lite. Aktivering av barn blir det där =)

Sen så följde en kompis son med hem, Dennis. Så nu är det lego time här!

 Jag & Stella (lånat bilden av Sara)

Bus efter träningen!

 Åsa & Milou

 Åsas far & Fox

 Åsa & Flax

 Heli & Akira

 Stella tränar att sitta kvar


Sara..var är hunden då...?




Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards