Alla inlägg den 24 september 2007

Av Helena - 24 september 2007 09:20

Igår fick Freja & Stella lukta på ett nyskjutet rådjur hos Anna. Det var intressant tyckte Freja, men Stella var lite fundersam. Sen tränade vi & dom fick leka med 4 andra hundar i Tobo.

Av Helena - 24 september 2007 08:57

I lördags var Jag, Stella, Heli, Akira & Sanna på hundutställning i björklinge.

Det var jättekul!

Jag ställde ut Stella & fick en EXTERIÖRBEDÖMNING av en erfaren domare. 

Hon bedömde utifrån exteriören & inte raserna. Domare fick inte veta vilka raser det var i henne.

Hon blev bästa valp av 20 st! Skitkul! Då vet jag att jag valde rätt valp!

Så här står det på protolkollet:

Söt & trevlig tik, feminint huvud, bra bringa & bröstkorg, väl ansatt svans, bra bak & frambens ställning, rör sig lätt & vackert, jättetrevli tik, välvisad.

Dom här priserna fick vi:

2 fina rosetter

Diplom (det fick alla utställare)

3 kg royal canin

4 provpåsar royal canin

1 fästingpenna

1 års vet vårds försäkring på folksam på 20000 !!

1 Reflexväst till mig

Presentkort på 175:- på hundomera.se

1 stort tuggben

3 små tuggben

1 kex

1 påse godis

Och sen när jag kom hem såg jag att det låg en lapp i kassen, att jag skulle fått välja nåt från prisbordet, det missade jag!


Det var verkligen en påkostad utställning, alla nummerlappar var inplastade!

Jag vet att vissa inte tycker att sånna här utställningar är värda nåt, men jag tycker att det var kul att få en bra exteriörbedömning på Stella & fina priser!!


Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards