Alla inlägg under juli 2008

Av Helena - 17 juli 2008 21:30

Ikväll tränade vi här hemma på gräsmattan. Heli, Åsa-Teres, Sara, Johanna & jag. Det var kul!

Stella låg platsliggning i 2 minuter, jättefint. Bra fotgående & sitt stanna kvar & 1 inkallning på kort avstånd. Sen lite hopp & genom agility tunneln. Sist men inte minst budföring. Det gick ganska bra, förutom att alla spred ut korv överallt ;) eller var det knotten....

Freja körde jag hopp, inkallning, tunneln, slalom & budföring. Hon var jättetaggad idag. Kul med lite nya hundar på tomten!

Jag tog kort som jag lägger ut imorn.

Sen fikade vi med Å-T medköpta munkar. MUMS! Och Johannas medköpta kaffe.....Andreas hade druckit slut på allt imorse, utan att säga nåt.... 

Och sen bjöd Knodden på pizza, så det blev en billig kväll! perfekt!

Av Helena - 16 juli 2008 09:48

Igår var vi på utflykt med jobbet. Vi har lånat buss & drog iväg till Testen badet vid Hallsatviksvägen. Det var inga folk där alls & vi förstod varför sen...Det var jätte smutsigt & fullt med kanada gås skit överallt!

Vad synd, det är ju en fin plats annars...

Så vi åkte till mormor med hela gänget & fikade ist.

Charlie & Andreas cyklade tor till Rastsjön igår! Det är 4 km enkel resa. Så idag är A sänkt, men det gör inget för han är hos doktorn nu ;)


Av Helena - 14 juli 2008 08:37

Blev lite avundsjuka på Nilla & Peter när dom kom över igår & fikade...Dom hade köpt varsin STOR motorcykel....hmmm. Häftigt var det iaf.

Sen kom Heli & Jonny över & fikade, det var kul att snacka lite.

På kvällen så cyklade jag & Charlie 4 km med alla 3 hundarna, det gick jättebra.

Sen cyklade jag 2 km med Cesar, det gick också bra, det var första ggn för honom bredvid en cykel. Vi gick ibland med.

Mkt cykling blev det, det är bra!



Av Helena - 12 juli 2008 18:40

Nu har det varit några dagar med fullt upp... men kul!

Efter syster & jobbet, så åkte vi till en kompis igår på grillparty. Vi tog med tattartermosen & sov i den. Man ska ha husvagn! Perfekt med 3 hundar & barn. Charlie var också med & lekte med deras pojke. Wille är på semester med farmor & pappas familjer. Dom är på Camaro cup i falkenberg.

Nu blir det lugnt ikväll & imorn är det första leverans av en kattunge.

Av Helena - 10 juli 2008 20:14

Nu ska jag jobba inatt igen.

Åkte direkt från E-tuna & hit. Igår var vi på grekisk restaurang & åt & drack några öl. Maten var sådär, men sällskapet var dessto roligare!

Jag var & hälsade på farmor med innan jag åkte hit. Jag hade parkerat bilen vid Maxi, jag & mamma åkte ihop till Isabelle, det skulle jag inte ha gjort...350:- i böter!! Man får inte stå där mellan 23-06...suck...Det hade varit billigare att åka egen bil, inte tänka på plånboken & miljön inte...

Ena kattunge är sjuk, den vill inte äta, ska se imorn hur hon mår, annars lär jag väl åka till vetten med henne...

Och så fick brorsans hund Gullan 8 valpar igår! En dödfödd, men dom andra mår bra. Ska bli kul att se dom.

Freja har iaf inte fått nått än....



Av Helena - 8 juli 2008 22:41

Med Stella på klubben idag. Vi gjorde platsliggning i 2 min, hopp & inkallning. 1:ans moment. Det gick bättre än vanligt! Freja skenvalpar i granhäcken (hoppas jag) & Mira & Stella löper...Inga taxvalpar, tack! 

Idag har jag & pappa börjat gräva till hundgården, det som ska gjutas. Puhh

Sen cyklade jag, Stella & Charlie till mormor, ca 6 km på kalas.

Imorn bär det av till Eskilstuna till syster yster på lite partaj & semester hemifrån 2 dgr.

VI HÖRS!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards