Alla inlägg under juli 2008

Av Helena - 7 juli 2008 20:55

Efter några veckor neråt, så har det vänt nu!

I helgen var vi ju ut & åkte båt. Vi satte upp tälten på en öde Ö. Sen var det spaning runt ön med Ankie & barnen. Karlarna...började grilla & korka upp ölen. Ankie & barnen klättrade i tallarna, så nu läste jag på Ankies blogg att hon var helt mör...stackare!

Sen åkte vi ut & fiskade en bit bort, jag fick "som vanligt" första (& enda abborren) Sen efter ett tag så fick William en gädda på 0,6kg! Hans första, gissa opm han blev glad! Charlie tyckte det var häftigt att den var så stor. Det blev middagen igår.

Tälta är inget att rekommendera för folk med ryggont, faan vad jag var stel igår... Men kul hade vi.

Ankie & jag satte uppe till 3 på natten & såg nästan soluppgången. Det är inte så ofta vi har haft djupa disskussioner på länge nu, men nu blev det av! Dom andra la sig ju vid 12..

Tack för en toppen helg Ankie & Morris!

Kort kommer....


Av Helena - 5 juli 2008 12:54

Här är några kort från gruvbadet.

Nu ska vi ut & tälta i Öregrund skärgård, åka båt & fiska!

Undra om det är lika mkt fisk som i Hassela?!? 

Hundarna får vara hemma med mormor, det är nästan enda ggn dom inte följer med på alla utflykter...men det blir avkopplande.


Av Helena - 3 juli 2008 20:29

Idag var vi på Alunda landbad hela em. Charlie går simskola där & idag är näst sista ggn. Imorn ska dom få simmärken.

På fm målade jag mera i köket, halva köket är snart klart! Det blev jättefint med nya bården. Sen ska kaklet lackas om till vitt, jag har hittat skithäftiga dekorer att sätta på dom. Luckorna har vi inte bestämt vad det ska bli för färg på än...Nån som har nåt förslag?? Väggarna är vitgrå upptill, mörkgrå nertill & bården är vit med svarta mönster på.

Hundarna har mest legat i skuggan & vilat, funderar på att cykla till gruvan så dom får bada lite snart.

Av Helena - 2 juli 2008 21:57

Nu har jag en sida på www.vovve.net med. Är det fler än Sara & Monika som har sida där?? Jag heter Ektomta. Våran gård heter så...

Av Helena - 2 juli 2008 21:14

Ikväll har jag & barnen cyklat ca 3 km med Stella. Hon tycker det är jättekul. Freja får vila lite, hon spydde 2 ggr inatt...

Jag åker inte till stockholm imorn, det är mkt ändå som ska hinnas med. Jag jobbar ju på måndag igen & i helgen ska vi ut på nån Ö i Öregrund & tälta med Ankie & Mårten. Hoppas vädret håller i sig. Men det ser blött ut på lördag!

Men kul ska det bli!
Av Helena - 1 juli 2008 17:57

Det var kvavt idag i skogen. Det blev bara jag & Åsa-teres, flax, milou, stella & freja. Det gick ganska bra. Jag la korvspår till båda så dom får upp lite mer intresse, på Stella behövdes det inte, för hon gick förbi sluthögen & spårade mitt spår tillbaks till bilen ist för korven :) Freja är ju skendräktig eller dräktig så hon är matttokig nu...

Nästa vecka kanske vi spårar på tisdagen igen.


Av Helena - 1 juli 2008 13:26

Nu har jag kommit igång med att måla klart köket!

Det ska vara klart innan 3-kampen. Förra årets succé blir 3-kamp ist för 5-kamp, det blev lite mkt med 5 kamper...

Och nu har barnen har varsin kompis här, så det är full fart. Andreas meckar lite bil i garaget, så han är lite piggare. Det är skönt!

På em ska jag, Å-T & M ut & spåra m.m

Återkommer med lite bilder.

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards