Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Jobbar, jobbar, jobbar...

Av Helena - 27 november 2007 09:17

hela tiden känns det som. Tur att Andreas orkar med lite hemma, annars skiter allt sig...Men jag slutar 12 & då ska jag åka till lillhästen & gosa med honom. Vi ska göra en mindre hage till dom små, för dom går som dammsugare efter dom stora hästarna, så magarna sväller...

Sen är jag ledig till torsdag kl 15.00 Tjoho.


Vi pratade mkt om skottberörda/rädda hundar på mentalutbildningen i lördags. Och eftersom Freja är det så hade jag ju massa frågor. Och läraren/domaren/beskrivaren, Monika, sa att det är till 99 % ärftligt. En hund blir inte skotträdd om dom inte har det genetiskt eller ev, blir utsatt för en allvarlig händelse. Men då har dom säkert lite berördhet i sig iaf. Och Freja har inte blivit utsatt för nåt. Sen så var hennes mamma & farfar skott/åskrädd , så där borde man ha tänkt sig för. Men sånt får man ju inte reda på förrän det är för sent...

NU behöver inte jag känna nån skuld iaf! Det känns skönt!

Men iaf så är det ett stort ansvar alla uppfödare har att inte avla på såna hundar, om vi ska lyckas få bort det på hundarna. Det är bättre att avla bort såna rädslor på hundarna, för smällare & en massa andra oljud finns & kommer ju alltid att finnas i vårt samhälle.


Så fram för bättre koll på uppfödare & mental status på alla hundar!

 
 
sara

sara

27 november 2007 10:24

Äsch då, att du jobbar! Jag tänkte höra om du ville hänga med ut på slighögen med hundarna, men det blir nog fler tillfällen :)

http://hezzy.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

27 november 2007 10:55

Vi kan väl ta det imorgon? Jag vill bara vara med hemma med hundarna då, så då passar slighögen perfekt!

 
Ingen bild

ankie

27 november 2007 15:10

bra inlägg i debatten om skotträdda hundar! håller fullständigt med dig om att få bort oseriösa uppfödare från aveln, och hundsporten framför allt! för vilken skulle inte som du bli nere och deppad om man köper sig en ras som ska tåla sådant och sen står hunden inte upp för ens förväntningar..
tänk om en jägare skulle råka ut för ngt sånt... inte bra!
ps. hör av dig!! det händer grejor för mig.. ds.
kram från ankan - som levt med strävhåriga jakttaxar i nästan hela sitt liv..

 
Ingen bild

Heli

27 november 2007 20:14

Brisen blev skotträdd efter vi var på MH,kanske var det en chockartad händelse,jag vet inte om hennes föräldrar reagerar på skott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 april 2011 08:44

En ung blondin var på semester i Australien.Hon ville ha ett par äkta alligator-skor men var mycket tveksam till att betala dethöga priset som säljaren i skobutiken begärde.Efter en stunds prutande blev blondinen mycket frustrerad och skrek:- Jag ska...

Av Helena - 21 mars 2011 09:12

Jag glömmer bort att jag har en blogg nästan...Kanske bra iof att jag har att göra ändå   Har ju flyttat, skaffat en hund till Wille, fått bilen krockad flera ggr, jobbar, ska ha valpkurs, umgås med vänner & vilar mer än förut. Så det känns bra n...

Av Helena - 10 januari 2011 18:11

Idag har jag o barnen varit till Gimo o badat o bastat. Jätteskönt. Jag funderar på om jag ska göra det 1 ggr/v. Jag simmade o tränad i bassängen medans dom busade. Som endel vet så är det inte så bra mellan Andreas o mig. Så nu ska jag kolla efter...

Av Helena - 22 december 2010 13:52


Idag har jag städat lite & eldat. Imorn blir det storhandling i stan...Ska försöka åka in tidigt så kanske det e lite lugnare. God jul!     ...

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards