Alla inlägg under september 2007

Av Helena - 16 september 2007 11:13

Som Svelandkund får Du nu helt gratis 3 månaders fritt provabonnemang till hundens bästa ”Springa-Bort-Skydd”.
Därefter betalar Du 100:- per år (+ 20:- fakt.avg)

ID-bricka hängs i hundens halsband. Brickan och ägaren registreras via formuläret.

Skulle hunden springa bort, ringer den som hittar hunden, telefonnumret som står på brickan och anger brickans ID-nummer. Ditt telefonnummer läses då upp av talsvar och Din hund kan snabbt och enkelt komma till rätta.

Idag finns inget centralt register där man enkelt kan ta reda på vem som äger en upphittad hund. Polisen skickar upphittade hundar till ett pensionat, där ägaren får
lösa ut hunden mot en relativt hög avgift.

Med Springa-Bort-Skydd får Du snabbt och
effektivt reda på var hunden är och kan ofta hämta den redan inom en timma.

Av Helena - 16 september 2007 10:58



Av Helena - 16 september 2007 10:43

Det gick bra på utställningen, men väldigt stressigt att sitta i insläppet kl 7-11 & dela ut 176 nr lappar & stryka alla i katalogen...Det var en himla massa bläddrande. Man blev snurrig till slut! Men nu vet jag hur vi ska förbättra det till nästa år.

Sen gick jag med Filip på em. Det var nog 10 ungar som ville rida iaf. Men han var väldigt stressad på fm, att bara stå & vänta, och det måste ju så klart folk kommentera, men jag kunde ju inte bara gå ifrån insläppet heller. Ibland satt jag & mamma själva där & hon visste inte hur man skulle göra, hon skulle bara sälja kataloger. Heli hjälpte till först, men sen skulle hon tävla. Men sen hjälpte Anna & Ankie till en stund, så jag kunde gå på toa iaf.

Mira mår inte så bra....Hon har ont i bak, antingen höfterna eller om det kan vara lederna, fästingar?? Så imorn måste vi till veterinären.

Av Helena - 14 september 2007 08:37

En som gick på viltspårskurs hos Anna har redan blivit viltspårschampion! Godkänt anlag & 3 raka 1:or på ca 3 veckor!!

Grattis Anna till en bra kurs!!

Kram kram

Av Helena - 14 september 2007 08:27

Igår på promenaden tog jag lite kort. Jag hade fullt sjå med hundarna, så jag nästan gick vilse... Men det blev några bra kort.

När vi kom hem så plockade jag 13 st fästingar som kröp i Miras päls! Jag såg nu att hon har flera som sitter fast med..usch.. Dom andra syns det inte lik bra på. Sen hade jag på frontline på dom, törs inte ha expot, när vi har så många katter hemma, för dom kan dö av det..man kan ju undra hur bra det är för hundarna, egentligen..

På kvällen var jag till klubben & förberedde inför helgens STORA utställning. Det är gratis inträde! Välkomna!


 

Av Helena - 13 september 2007 09:26

Jag håller på att storstäda...skura golv m.m Det börjar bli en vana nästan varje dag. Men nu är nog alla utom ev 1 kattunge bokad. SKÖNT!

Vi var på fotboll igår kväll. William tränar 2 ggr/v, Charlie 1 ggr/v. Killarna tycker det är jätteroligt. Det är skönt med lite avbrott ifrån data, tv m.m

Williams "riktiga" pappa har börjat att träna deras lag, det tycker han är kul. Andreas är styvpappa, om nån inte vet det.

Jag träffade jack russeln Alfons där. Han gick allm lydnads kursen i våras. Han blev jätteglad att se mig. Han hade blivit attackerad av grannarnas 4 whippetar i somras, dom skulle nog döda honom om dom kunnat, sa matte. Han fick springa & gömma sig under altanen för att klara sig. Han fick ett sår på baken.Snacka om att det finns kamphundar i alla raser!



Av Helena - 12 september 2007 17:06

Imorse fick jag åka med Andreas till akuten igen. Han har inte sovit sen i helgen pga ryggvärken. Men nu hade han ryggskott sa dom. Konstigt att man aldrig kan få nån hjälp på dagens sjukhus. Det blev bara massa morfintabletter i en v, sen ska det bli bra. Så nu kan jag inte jobba, törs inte lämna barnen, om inte Andreas är vid medvetande...

Jag tog med Stella, så jag gick lite runt ackis med henne medans vi väntade. Hon såg bussar för första ggn, men det var lugnt, annars var det bara 2 kärringar med dragväskor som hon skällde ut.

Tog ett kort på Charlie, Mira & 1 kattunge.



Av Helena - 11 september 2007 09:26

Stella är tokbusig nu! Vi måste gå ut i ruskvädret en stund & göra av med lite energi!

Freja är nästan för snäll mot henne, Stella hänger i halsen på henne hela tiden. Men om hon försöker med Mira, då smäller det direkt...

Det blev skott träning igår em. Andreas & barnen sköt med 2 kolsyrepistoler på en tavla. Då var hundarna med. Stella brydde sig inte alls, Mira & Freja ville gå in. Dom fick varsitt tuggben, men det var bara Stella som tog det...Jag släppte in Mira & Freja så inte Stella tar efter dom. Mira har aldrig visat nåt förut, men nu gjorde hon det..suck..

Det blir mkt skott träning för Stella, för jag vill inte ha en till skott rädd hund. Freja har blivit åskrädd med. Men både hennes farfar & mamma var det, så det är väl inte så konstigt...

Ikväll ska jag ha kurs igen, så då blir det träning på klubben innan.

Nu ska vi ut & busa & prova lite uppletande!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards