Alla inlägg under september 2007

Av Helena - 10 september 2007 19:46

Idag var hundarna & jag på en långpromenad. Det blev nog egentligen för långt för mig & Stella. Vi fick vila lite på hemvägen. Vi såg färska älgspår, så Freja & Mira blev helt uppspelta. Precis när vi kom tillbaks så började det regna....

Sen när hundarna vilade så satte jag om lite blommor & städade lite i köket. Vi ska snart börja måla om där.

På kvällen så började jag klickerträna Stella. Vi tränade kontakt, sitt, ligg & stå. Hon tyckte att det var roligt, hon fick ju godis/kattmat nästan hela tiden! Freja ville vara med , så jag fick stänga grinden för henne. Sen tränade jag Freja med klickern, positioner, läggande under gång & ställande under gång. Hon gillar klicker, så det blir mer av den nu.

Mira vill bara ha godis, lydnad är bara för veklingar, tycker hon...


Av Helena - 10 september 2007 09:28

 Hon växer så det knakar!

Av Helena - 9 september 2007 20:19

Idag har jag sovit ett tag efter jobbet.

Sen tränade jag lite sitt & ligg med Stella & Freja. Freja blir så otroligt villig att träna när hon har konkurrans av Stella. Det är roligt. Sen så tänkte vi skott träna hundarna, men det blir imorn ist. Freja är ju skotträdd & jag vill inte att Stella blir det med.

Jag är ganska trött på kattungar nu... Det har blivit 4 kullar, 15 st totalt. Men det är bara 3 st obokade nu iaf. 2 gula har flyttat & 2 till flyttar nästa helg, så då är det bara 5 huliganer kvar...Dom flyttar i oktober.


Av Helena - 8 september 2007 17:20

Idag har jag suttit på akuten med Andreas hela dan. Han har troligen infl. i ryggslutet & ljumskarna, hoppas vi, så det inte är nåt värre... Han fick massa sprutor men inget hjälpte mot smärtan. Charlie var med mormor.

Nu är vi iaf hemma igen. Det tog 4½ h. Suck, det var den dan, jag ska jobba inatt & så missade jag rallylydnaden på klubben:(

Hundarna får busa mest med varann idag.

Av Helena - 7 september 2007 11:16

Nu är vi hemma igen! Det var en lugn & rolig resa. Vi drog nog ner medelåldern med 15-20 år. Det var mest 50+++ där. Men vi fick ett par trevliga bordskavaljerer till buffén. Dom var 65+ & kom från haninge. Vi drack goda drinkar & öl & maten var god.



Av Helena - 5 september 2007 08:12

Allm. kursen började igår. Det gick bra. Det blev bara 6 st hundar, ev 7st. Och det var bara 2 st som vi inte kände innan. Men det börjar bli kallt & mörkt på kvällarna!

Jag tränade Freja & Stella igår, innan kursen. Freja var väldigt allert igen. Skönt att skendräktigheten gått över! Och Stella är väldigt lättlärd, men det är ju 2 bruksraser & 1 apporterande ras i henne, så det finns vilja!


Nu på em bär det av på birka paradise! Jag & Ankie åker bussen kl 14.25 från u-a. Före det ska jag på når skitmöte med jobbet.

Rapporterar mer sen om båtresan!

Av Helena - 4 september 2007 07:32

Jag glömde säga att jag & Andreas firade 8 år tillsammans igår! Fats det blev inte så mkt firande...Får ta det nån dag sen. Puss på dig Andreas!

Presentation


Faramiras blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards